• Libra1

IVF 2015 Malmö

Vad tråkigt att du blivit så dåligt bemött. :(

Jag och min man går numera privat och gör IVF i Malmö. Ska göra vårt 6:e försök snart. Jag har även hand om träffar om du vill träffa andra i samma situation.

Ett stort lycka till!

www.minbebis.com/blogg/libra/traffar/

• Libra1

Vi har köpt ett 3-pack på Nordic IVF Center. Skulle man lyckas på första eller andra försöket så är de andra förbrukade tyvärr. Där tar de 4000:- för att frysa in och förvara i 5 år. Ett frysförsök kostar sen 11000:- tror jag. De ska höja priserna nästa månad. Lyckas man inte under ett 3-pack men får till frysen så drar de ett halvt försök.

Intressant att jämföra! :)

• Libra1
    malinostrom skrev 2015-03-15 17:30:53 följande:

Sprang ner och köpte ett CB digitalt och det visade gravid smile1.gif så nu är jag lite lugnare. phpFXbB8I34086.jpg

Grattis! Vad roligt! :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-20 20:40:05 följande:

Hej jag hoppar in här :)

Jag/vi ska börja med ivf/icsi i slutet av nästa vecka nån gång :) 
    Vi gör vårt försök på  ivf nordic, lite läskigt med ny klinik men fick ett bra bemötande när vi var där på läkarbesök i början på mars. 

Mamma till världens sötaste Elvis
    Jag går på Nordic. De är jättebra. Lycka till! :)
  • Libra1
    sandishhh skrev 2015-03-22 09:31:50 följande:

En liten fråga fastnar ägget sämre om man inte gått på crinonen?

Det hjälper slemhinnan att bli tjockare samt är graviditetsbevarande. Kroppen producerar eget progesteron. Men vid IVF är det bra att ta extra. Väldigt viktigt om man gjort långa protokollet.
  • Libra1
    malinostrom skrev 2015-03-23 17:17:07 följande:

Jag hade molande värk (typ som mensvärk) som kom och gick från fem dagar efter insättningen.

Jag har varit i Köpenhamn idag för ett ultraljud. Allt såg jättebra ut och man hittade en liten böna på 8,5 mm. Det var förtidigt att se ett hjärta och ska dit igen om två veckor. phpRihGis57214.jpg

Vad roligt! Hoppas ett fint litet hjärta slår om 2 veckor. Vilken dag är du på idag? :)
  • Libra1
    sandishhh skrev 2015-03-24 18:47:57 följande:

När kan man tidigast testa ? :p vet inte om jag vill tjuvtesta men vill veta nu nu :p

Svårt att hålla sig. Jag har fått plus på rd9 med ett 2-dagars. :)

Vilken dag är du på idag?
  • Libra1
    sandishhh skrev 2015-03-24 20:05:29 följande:
    Denna omgång? Man räknar från när man satte in det va? fick tillbaka ett 2 dagars i fredags så rd 5 nu va? får vänta iaf tills sprutan är ute ur kroppen vilket den är på torsdag :) vill dock inte bli besviken om där är ett pluss och sen blir det inget på själva testdagen :/
    Jag räknar dagen efter ET som dag 1. Tror du tidigast kan få plus med ett 2-dagars på rd9. Så testa inte för tidigt och bli besviken. Även om det kliar i fingrarna.
  • Libra1
    savannasmamma skrev 2015-03-26 20:38:24 följande:

Har med testat idag. Dumt och givetvis när jag druckit massa vatten och kisst 1,5 timme innan. Blev ett svagt plus. Fan att man inte bara kunde hålla sig.

Ska ta ett nytt imorgon på morgonurin

Hoppas det blev ett starkare streck idag. :)
  • Libra1
    sandishhh skrev 2015-03-28 20:21:36 följande:
    Hur går det för dig?
    Jag började med Synarela förra lördagen. Ska spraya ett tag för att försöka svälta endometrios. Planerar ett nytt försök innan sommaren. Äggplock runt vecka 26. :)
  • Libra1
    sandishhh skrev 2015-03-29 08:28:54 följande:

Är det någon av er som känner igen detta. Min mage på morgonen har börjat bli väldigt trög och när den sätter igång att jobba får jag som mensvärk ?

Det kan vara tarmarna som trycker på mot livmodern. Man är lite känslig efter allt. Så kan jag också ha det ibland. Efter äggplock så tar det ett tag innan min mage kommer igång. Väldigt jobbigt!
  • Libra1
    sandishhh skrev 2015-04-01 00:41:10 följande:

Läste om en ny metod som dem använder sig av i Prag, embryo glue

Vissa kliniker här i Sverige använder också sig utav det på senaste tiden. Går att beställa på nätet. Men det finns inga bevis på att det fungerar. Ska tydligen göra livmoderslemhinnan klibbigare och mer mottaglig för ett embryo. :)
  • Libra1
    sandishhh skrev 2015-04-01 13:45:02 följande:
    Läste dem har det i vätskan där embryo ligger i? spännande , kanske man ska testa vid nästa fet, typ dubbelt upp ;)
    Oj! Det har jag inte hört. Det jag läst om är droppar man dricker. Kanske finns olika sätt då. :)
Svar på tråden IVF 2015 Malmö