• Apelsinkrokant88

IVF 2015 Malmö

Hej!
    För cirka en månad sedan var jag på ultraljud och "sprutinfo" inför ivf på RMC. JAg fick reda på att jag skulle gå igenom det korta protokollet. De sade till mig att så fort min mens dyker upp så ska jag ringa in till dem och börja med sprutorna. 

Hade precis haft min mens då så kändes som en hel evighet att vänta typ en månad! Ville ju sätta igång direkt!

Så när jag äntligen fick min mens i förrgår så ringde jag in. Så igår så ringde de mig, men jag var på jobbet o kunde inte svara just då. De talade in ett meddelande där de sade: "du kan tyvärr INTE sätta igång med behandlingen". Det vara allt de sade, ingen anledning, ingenting! Jag blev helt paff o nära på att bryta ihop! Jag visste inte att de kunde neka en till att påbörja behandling när de helt 100% säkert hade sagt: när du får din mens så kör vi! Hur kan de säga så och sedan neka en till att börja o inte ens gen en anledning? 

Och så stänger de telefonen 11.30 också, så man har ju inte en chans att ringa upp! Så har man gått o käkat B12-tabletter en hel månad i onödan!

Är oerhört frustrerad o besviken över detta. Nu undrar jag: har detta hänt någon här? Och vad var anledningen i så fall?

• Apelsinkrokant88
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-18 13:26:09 följande:
    Fy vad trist! Anledningen är kanske att det är många som är igång just nu och är nog så att röda dagar ställer till det? Tror inte dem gör äggplock och et på röda dagar och helst inte på helger. Just till äggplocket krävs det ju mycket personal och att de bara göra äggplock på fm och et på eftermiddagen. 

Sen ska ju äggplock ske visst dagar efter första sprutan så man inte sprutar för länge och ET ska ju ske på dag 2, 3 eller 5. 

När jag gick på RMC kom jag ihåg hur svårt det var att komma fram, jag frågade några saker via FB sidan och det gick snabbare. 

Men ring och fråga varför och håller tummarna för att ni får starta vid nästa mens :)

Tack för svaret! 

Ja, det kanske är som du säger att de har mycket att göra just nu...

Att det är svårt att komma fram till dom visste jag inte, men du ska ha tack för FB-tipset- ska kolla på det!

Ringer dom på måndag o frågar varför. 

Ja, hoppas att det bara dröjer en månad tills jag får starta...

• Apelsinkrokant88

Förlåt att jag inte svarar förrän nu.
    De sade att det bara kunde starta ett visst antal personer per vecka, o det var tydligen fullt, så jag får vänta någon vecka till...

Men tycker ändå att de gott kunde ha sagt att det finns en risk att det kan bli fullt, o inte bara sagt från början: när du ringer in till oss så kör vi! (precis som att det vore självklart) Hade de upplyst en om att det kan bli fullt, hade man ju inte blivit så besviken...

Svar på tråden IVF 2015 Malmö