• Anonym (Gabriel Ernst)

Kvinnor på dejtingsajter

Hej.

Jag är rätt ny i nätdejting-svängen och kanske inte riktigt har förstått "spelreglerna" men det är nåt jag tycker är lite konstigt. De gånger jag lyckats få svar (aldrig nån tjej som skriver först) så är det väldigt svårt att hålla igång en längre konversation. Det slutar mest bara med ett "Oki" från hennes sida, underförstått "jag är inte så intresserad av att prata mer med dig".

Även om vi har delat intressen och haft intressanta diskussioner så rinner det nästan alltid ut i sanden. Bara om JAG fortsätter skriva så får jag svar tillbaka, men mest halvhjärtat. Det är nästan som om tjejerna har lagt upp sig på en dejtingsajt mest för sakens skull, men inte lägga så mycket energi på det. Samtidigt står det i presentationen (som ofta är väldigt välskriven) hur de längtar efter att hitta nån att dela livet med och bla bla bla. Känns mest som tomma ord när man inte får respons tillbaka.

Eller har jag bara haft otur eller är jag en så fruktansvärt ointressant person att man inte ens orkar skriva? Kort sagt, jag begriper inte varför en del tjejer hänger på dejtingsajter när ni inte verkar vilja prata i alla fall.

• Svar på tråden Kvinnor på dejtingsajter
  • MandyLane

Kan vara så att tjejer får så in i helvete med svar och då gäller det att sticka ut lite för att fånga intresse. Var i nätdejtingsvängen för ett par år sedan och upplevde just detta.. det var få man faktiskt tog sig tid att "lära känna".

• Anonym (Fia)

Jag är aktiv 2-3 timmar om dagen, och trots det hinner jag bara skicka fler än 2 svar till 5% av männen. Resten blir antagligen ignorerade redan från början eller så får de något enstaka kort svar.

Det ni män skulle kunna göra, både för att underlätta för er själva och för oss kvinnor, är att försöka hålla er till er egen liga. Det finns gott om kvinnor på de där sidorna som inte får så många meddelanden, testa att skriva till dem istället!

• Anonym (Mr Dejt)

Finns nog flera anledningar.

- Konkurrensen är mördande, åtminstone till antalet.

- Många kvinnor (inte alla) och en del män, får så mycket mail att de inte hinner eller kan svara på alla.

- Många kvinnor (inte alla) och en del män, har så många intresserade att de inte "behöver" anstränga sig med att hålla igång samtalet.

- Många kvinnor (inte alla) och en del män, har så många intresserade att de drabbas av överflödets förbannelse. Att det alltid finns någon annan, liiite mer intressant, liiite snyggare, liiiite coolare, liiite bättre.....vilket medför att de aldrig ger någon en riktig chans...och egentligen inte sig själva heller.

- Många, både kvinnor och män, är egentligen inte ute efter en relation men tror och hoppas det. När det väl kommer till kritan känner de sig inte redo.

- Många, både män och kvinnor, är nyblivna singlar som både behöver och gillar uppärksamheten men är egentligen inte redo för mer, utan söker mer bekräftelse (ibland omedvetet).

- Många, både män och kvinnor, har någon typ av halvrelation (typ kk) och säger sig vilja träffa någon på riktigt.....men en riktig relation kräver att man investerar känslor, tid och kraft....och när det väl kommer till kritan väljer många att ta den enklare och mindre energikrävande vägen....och fortsätter med sin halvrelation istället.

• BengtH

Är du IT-ingenjör eller liknande ? Är du högavlönad, vältränad, snygg, bor i villa ?

Konstigt att du inte fått napp. 

Eller är du brevbärare, taxichaufför, jobbar på LIDL ?

Inte så konstigt att kvinnorna är ointresserade.

Kvinnorna vill hitta drömprinsen, riddaren som från ingenstans dyker upp på sin vita häst. Han som har självförtroende i överflöd, han som är framgångsrik i sitt yrke, social och allmänt populär. Honom vill de ha.

Thailand nästa för dig kompis !

• Anonym (?)
    Anonym (Fia) skrev 2015-01-31 16:09:50 följande:

Jag är aktiv 2-3 timmar om dagen, och trots det hinner jag bara skicka fler än 2 svar till 5% av männen. Resten blir antagligen ignorerade redan från början eller så får de något enstaka kort svar.

Det ni män skulle kunna göra, både för att underlätta för er själva och för oss kvinnor, är att försöka hålla er till er egen liga. Det finns gott om kvinnor på de där sidorna som inte får så många meddelanden, testa att skriva till dem istället!

Är det svårt att räkna ut att männen inte kanske vill skriva till dem för att de kanske är fula?
  • BengtH
    Anonym (Mr Dejt) skrev 2015-01-31 16:10:49 följande:

- Många, både män och kvinnor, är nyblivna singlar som både behöver och gillar uppärksamheten men är egentligen inte redo för mer, utan söker mer bekräftelse (ibland omedvetet).

- Många, både män och kvinnor, har någon typ av halvrelation (typ kk) och säger sig vilja träffa någon på riktigt.....men en riktig relation kräver att man investerar känslor, tid och kraft....och när det väl kommer till kritan väljer många att ta den enklare och mindre energikrävande vägen....och fortsätter med sin halvrelation istället.

Rätt. Många kvinnor älskar uppmärksamheten och bekräftelsen.  Jag har jobbat tätt inpå kvinnor i många år, kvinnor som lever i en relation, men som ihärdigt flirtar, de kastar blickar och ler därför att de vill bli uppmärksammade, inte för att de vill bli ihop med mig.

Kvinnor vill sällan offra sig för en ny relation om de redan har det tryggt, de vill inte flytta eller anpassa sig, Ju äldre de är desto svårare har de att bryta mönstret.
  • Anonym (klant)
    Anonym (Fia) skrev 2015-01-31 16:09:50 följande:

Hålla sig till sin egen liga? Utseendeligan? Högskoleligan? Kapital&lägenhetsligan? Aktieligan?

Asso de flesta tjejer dömer på grund av utseende, sedan när man lärt känna dem så är de totalt luspanka och har varit luspanka de senaste åren. Du kan inte basera liga enbart på utseende eller ålder.
  • Anonym (Mr Dejt)
    Anonym (klant) skrev 2015-01-31 16:21:35 följande:
    Hålla sig till sin egen liga? Utseendeligan? Högskoleligan? Kapital&lägenhetsligan? Aktieligan?

Asso de flesta tjejer dömer på grund av utseende, sedan när man lärt känna dem så är de totalt luspanka och har varit luspanka de senaste åren. Du kan inte basera liga enbart på utseende eller ålder.
    Haha, jag håller inte riktigt med i generaliseringen men visst stämmer det att när man väl skrivit en del visar sig ganska många ha andra issues.

Sen är många kort photoshoppade så måååånga som ser väldigt bra ut på korten visar sig ha ett helt vanligt utseende...alltså ett som inte motiverar nonchalansen och divalaterna.

Men det finns också väldigt många bra tjejer och man kan ju inte begära att de ska prata och dejta någon för att vara snälla, det skulle ju inte jag heller göra.
  • Anonym (Gabriel Ernst)

Fast det jag stör mig på är inte att jag inte får kontakt. Utan när jag väl lyckats fånga någons intresse men de orkar inte skriva nåt vettigt tillbaka. Har pratat med flera tjejer som i sin presentation sagt att de vill ha "intressanta diskussioner" och "mer än bara ett hej eller ok" och sen sitter de själva och skriver och svarar på samma sätt.

• Anonym (Mr Dejt)
    Anonym (Gabriel Ernst) skrev 2015-01-31 17:21:53 följande:

Fast det jag stör mig på är inte att jag inte får kontakt. Utan när jag väl lyckats fånga någons intresse men de orkar inte skriva nåt vettigt tillbaka. Har pratat med flera tjejer som i sin presentation sagt att de vill ha "intressanta diskussioner" och "mer än bara ett hej eller ok" och sen sitter de själva och skriver och svarar på samma sätt.

Oftast handlar det nog om att de inte är tillräckligt intresserade och i några få fall om lathet eller obetänksamhet.

Det kan vara att du är godkänd men inte högst på intresselistan och därför får agera reserv.

Det du kan göra är att sluta skriva, dör det ut var hon inte tillräckligt intresserad. Tar hon kontakt igen förklarar du att du inte vill vara ensam motor.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (klant) skrev 2015-01-31 16:21:35 följande:

Ja, allt det där syftade jag på. Jag som välavlönad, intelligent, ung och attraktiv kvinna har inga problem med att attrahera män som är lika vackra, intelligenta och högutbildade. Jag har liksom inget behov av att svara när Bengt 56 med ölmage och grundskoleutbildning skickar ett meningslöst meddelande där den enda informationen som framgår om honom själv är att han tycker att jag ser bra ut.
  • Anonym (Mr Dejt)
    Anonym (Fia) skrev 2015-01-31 18:03:19 följande:
    Ja, allt det där syftade jag på. Jag som välavlönad, intelligent, ung och attraktiv kvinna har inga problem med att attrahera män som är lika vackra, intelligenta och högutbildade. Jag har liksom inget behov av att svara när Bengt 56 med ölmage och grundskoleutbildning skickar ett meningslöst meddelande där den enda informationen som framgår om honom själv är att han tycker att jag ser bra ut.
    Det kan jag förstå men de flesta tjejerna har inte den kombinationen. Sen tycker jag att man inte behöver svara Bengt 56 oavsett. Men om den som tar kontakt befinner sig inom ramen för vad man själv söker och dessutom skriver på ett sätt som visar att hen ansträngt sig, då behöver man ju inte vara dryg tillbaka.
  • Anonym (P)
    Anonym (Gabriel Ernst) skrev 2015-01-31 15:27:32 följande:

Hej.

Jag är rätt ny i nätdejting-svängen och kanske inte riktigt har förstått "spelreglerna" men det är nåt jag tycker är lite konstigt. De gånger jag lyckats få svar (aldrig nån tjej som skriver först) så är det väldigt svårt att hålla igång en längre konversation. Det slutar mest bara med ett "Oki" från hennes sida, underförstått "jag är inte så intresserad av att prata mer med dig".

Även om vi har delat intressen och haft intressanta diskussioner så rinner det nästan alltid ut i sanden. Bara om JAG fortsätter skriva så får jag svar tillbaka, men mest halvhjärtat. Det är nästan som om tjejerna har lagt upp sig på en dejtingsajt mest för sakens skull, men inte lägga så mycket energi på det. Samtidigt står det i presentationen (som ofta är väldigt välskriven) hur de längtar efter att hitta nån att dela livet med och bla bla bla. Känns mest som tomma ord när man inte får respons tillbaka.

Eller har jag bara haft otur eller är jag en så fruktansvärt ointressant person att man inte ens orkar skriva? Kort sagt, jag begriper inte varför en del tjejer hänger på dejtingsajter när ni inte verkar vilja prata i alla fall.

Kan du ge ett mer konkret exempel på hur du brukar skriva?
Svar på tråden Kvinnor på dejtingsajter