Kvinnor på dejtingsajter
Hej.
Jag är rätt ny i nätdejting-svängen och kanske inte riktigt har förstått "spelreglerna" men det är nåt jag tycker är lite konstigt. De gånger jag lyckats få svar (aldrig nån tjej som skriver först) så är det väldigt svårt att hålla igång en längre konversation. Det slutar mest bara med ett "Oki" från hennes sida, underförstått "jag är inte så intresserad av att prata mer med dig".
Även om vi har delat intressen och haft intressanta diskussioner så rinner det nästan alltid ut i sanden. Bara om JAG fortsätter skriva så får jag svar tillbaka, men mest halvhjärtat. Det är nästan som om tjejerna har lagt upp sig på en dejtingsajt mest för sakens skull, men inte lägga så mycket energi på det. Samtidigt står det i presentationen (som ofta är väldigt välskriven) hur de längtar efter att hitta nån att dela livet med och bla bla bla. Känns mest som tomma ord när man inte får respons tillbaka.
Eller har jag bara haft otur eller är jag en så fruktansvärt ointressant person att man inte ens orkar skriva? Kort sagt, jag begriper inte varför en del tjejer hänger på dejtingsajter när ni inte verkar vilja prata i alla fall.