• jessikapersika

sova med eller utan amningsbh??

ja har hört vissa säga att de inte kan sova utan amningsbh för då blir hela sängen full me mjölk.. men ja har även pratat me de som säger att de inte fått några besvär alls av mjölkstockning å så pga att de sovit utan bh å luftat brösten..

men hur ska man göra? å om man vill sova utan.. går de verkligen?blir de inte välsigt blött då??

• Svar på tråden sova med eller utan amningsbh??
  • LyckaJones

Jag kan inte sova utan bh, önskar att jag kunde!

• zazla

Jo det blir plaskblött Men jag skulle aldrig kunna sova med BH eftersom det är så fruktansvärt obekvämt... I början, när det var som mest sprut i tuttarna så sov jag på plastad frotté, det funkade jättebra.

• Moomin

Om man inte läcker mjölk så går det att sova utan. Jag har aldrig läckt och då funkar det. Det är väl från person till person.

• jessikapersika

zazla

men sover du utan ändå? får du byta lakan varje dag då eller sover du på handduk eller ngt typ?

• Jennie Brunflo

Jag hade inget val. (Klart jag hade....meeeeen)

Jag köpte carefix comfort på apoteket och sov i dessa.
    Jag måste ha ilägg i BH:n annars var det genomblött i sängen. Jag hade tom ett paket ilägg bredvid sängen för jag fick byta mitt i natten för de blev genomblöta.
    Jag har aldrig haft mjölkstockning och aldrig varit nära att få det heller...fast jag aldrig sov utan BH.

Min syster läckte inte en droppe så hon sov naken. (3 grav)

• zazla

Nä, alltså jag hade en bit platad frotté under brösten typ. Handuk funkar ju också bra med det läcker lätt igenom. Nu har jag ingenting men nu är det lite mer kontrollerat Lilltjejen är 2,5 månad nu.

• Nathana

Jag sussar utan jag, och har en handduk över det bröst lillen inte äter från. Jag sympatiläcker bara nu för tiden iofs. Ibland när han äter mer sällan än dagen innan kan det förstås ske en olycka.. Men då finns tvättmaskin.. Jag tycker att det är så attans oskönt att sova med bh!

• engeln83

nu sover jag med en handuk under mig o har ett inlägg som jag håller för det bröstet jag inte ammar på för de sprutar men jag klarar inte av att sova med bh längre e så obekvämt.

• wellah

de två korta veckorna jag ammade var det amningsbh som gällde + trippla inlägg... jag läkte nog en deciliter per tutte och timme, dygnet runt... fanns ingen hejd.... kanske då mjölkproduktionen stabiliserats att det går.. men jag är tveksam... först nu kan jag vara utan bh och jag sinade min mjölk för 5 veckor sedan....

• jessikapersika

wellah

får man fråga varför du slutade amma efter 2 veckor? ja själv känner mig lite klyven inför amningen..

Svar på tråden sova med eller utan amningsbh??