springa skrev 2015-02-01 13:14:48 följande:
Tack för tipsen!
Har gjort precis som du sagt, har bara slutat med godiset under veckodagarna och har även då ibland unnat mig en liten bit choklad(mitt missbruk) men mat äter jag som vanligt, försöker välja lite nyttigare pasta och ris. Tänker mycket att jag vill träna för att kunna äta vad jag vill.
Har aldrig haft problem med vikten tidigare men nu efter två barn och extremt många fickor under föräldraledigheten känner jag mig inte särskilt nöjd då jag aldrig vägt såhär mycket innan.
Men nu är jag mest målmedveten då jag kommit på att jag tycker om känslan efter jag sprungit, vilket jag aldrig gjort innan.
Att man inte kan äta vad man vill bara för att man tränar är jag ett levande bevis för, jag har både ett fysiskt tungt jobb och tränar mycket och har ändå lagt på mig när jag misskött kosten under en längre tid. Men unnar man sig något extra någon gång ibland, så märks det inte.
Har du tagit bort godiset i veckan så är du en bra bit på väg, nu är det bara att ha ett rejält tålamod. För det tar tid innan det börjar märkas.
Sen kanske det inte märks så mycket på vågen nu, men om du regelbundet kollar dig i spegeln så kommer du att märka att din kropp förändras efterhand som du bygger upp muskler.
Nu har mina barn blivit så pass stora att dom klarar sig själva när jag springer på eftermiddagen. Det är rätt skönt att slippa vänta på att maken ska komma hem, eller dra med sig alla tre ut på en runda.
Det är skönt att springa, jag har hållt på i ca 25 år nu. Jag tänker fortsätta så länge jag lever.