Inlägg från: nozpa |Visa alla inlägg
  • nozpa

Katt som haltar och har sår :(

Tildaww skrev 2015-02-01 20:00:54 följande:

Och då tillbaka till problemet, att det inte är en akut skada då han inte har speciellt ont vad jag kan se.

För allas information har jag kontaktat en veterinär så nu kan ni andas ut över att min katt slippr plågas.

Sen undrar jag om ni undrar lika mycket över djuren ni har på tallriken, den diskussionen hör egentligen inte hit men ni har sån dubbelmoral att jag mår illa. Om ni inte alla är veganer, förstås, då tar jag tillbaka det jag sagt!

Den dagen du ser en katt ha ont så är det riktigt, riktigt illa med den katten. Katter visar inte sig svaga.

Många blir förvånade över att deras katt var sååå sjuk då den bara visat någon dag att den mådde dåligt. Men så är det med katter.

Nu säger jag inte att din katt lider, men det är en sak som är bra att veta om.

Hoppas att han blir pigg snart.
  • nozpa
    zZzZz skrev 2015-02-02 00:36:35 följande:
    Hände våran katt ganska nyligen, och ja, personalen på veterinärkliniken tog han om

våran katt och vi fick medicin utskrivet som katten skulle ha..

Att du sen leker märkvärdig och inte ens verkar ha något att tillföra tråden är ju super :)

Mitt råd var fortfaranlde baserat på det ts skrev i topic, att besöka veterinär...
    Metacam brukar vara vanligt att dom får. Det är antiinflammatoriskt.
  • nozpa
    Ambulansliv skrev 2015-02-02 16:55:28 följande:
    Smärtstillande, antinflammatoriskt läker inga sår. Har katten ont i leder eller är opererade i magen kan det lindra smärtan på ett bra sätt.
    DOCK det är ett rävgift och ganska farligt för djuren. Har man otur dör dom i blödande magsår. Därför får man nogranna instruktioner när detta skrivs ut. 

Får katten sår, spec om den blivit biten av en annan katt, så är risken stor att det blir en abcess som måste dräneras och såret hållas öppet så att det läker innifrån. 

Såååå....jag hade inget att tillföra?
    Vad pratar du om? Jag har inte argumenterat emot dig. Skrev att metacam är det som brukar skrivas ut.

Sluta vara så jäkla otrevlig.
  • nozpa
    Ambulansliv skrev 2015-02-02 18:55:58 följande:
    Du skriver en massa saker som inte stämmer och DESSUTOM anklagar du mig för att vara märkvärdig och inte kunna tillföra något.
    Jag har rättat dina felaktga påståenden då dom är tagna ur ett sammanhang och in i ett annat som dom inte stämmer med. Förstår du? Att det inte bara går att ta sitt enskilda enda fall och tro att det är så man gör med ALLA katter som har ett sår, skit samma vilket typ av sår osv. 
    Tror du blandar ihop  mig med någon annan. eller kan du citera det inlägget du pratar om. Har nämligen inte skrivit ett ord till dig i denna tråd tidigare.
    Du får hålla reda på vem du skriver till.
  • nozpa
    Ambulansliv skrev 2015-02-02 19:19:34 följande:
    Jag ber om ursäkt, sämre än så är jag inte. Men kolla, ni har väldigt lika avatar
    Dessutom var ditt inlägg till zzzzzzz precis som att hon kom på själv vad det var hon sökte. 

MEN, man ger ändå inte Metacam för att sår ska läka. Det är inte användingsområdet. Sår är infekterade inte inflammerade.
    Det är lugnt du. Nej har inte heller påstått att man ger metacam för att sår ska läka. Hjälpte bara personen med att namnge vad jag gissar på att dom skrev ut.
Svar på tråden Katt som haltar och har sår :(