• Lejon2007

Bajs i kalsongerna

Sonen har slutat torka sig efter toalettbesök och låter det vara.
    Han går alltså runt med bajs i rumpan och kalsongerna utan att bry sig. Det är först när jag eller sambon upptäcker att det luktar eller när vi ser i hans kalsonger när han byter som han torkar och tvättar sig.

Är det någon som har varit med om det här?

Han torkade sig själv och gick i tid innan. Det här har snart pågått ett år och jag fattar ingenting. Spelar ingen roll om vi blir arga eller bara förklarar varför det är fel.
    Har testat med både milda och hårda straff, belöning m.m.

Snälla ge mig tips!

(han är 8år)

• Svar på tråden Bajs i kalsongerna
  • Nyfikna72

Låt det vara då och kolla och tvätta varje dag då? Tids nog inser han nog själv......

• Lejon2007

Men det har ju pågått så länge nu. Tycker det är konstigt och är orolig att det är något som är fel. Rynkar på näsan

• Nyfikna72

Fel? Vad ska vara fel annat än att han slutat torka sig? Det är väl bara att han inte störs av det och inte är det farligt heller. Blir han bara lite äldre är det nog inte lika roligt att mamma eller pappa ska kolla hela tiden. Det är nog säkert nåt övergående som sagt.

• Nyfikna72

Fel? Vad ska vara fel annat än att han slutat torka sig? Det är väl bara att han inte störs av det och inte är det farligt heller. Blir han bara lite äldre är det nog inte lika roligt att mamma eller pappa ska kolla hela tiden. Det är nog säkert nåt övergående som sagt.

• Smulu

Är ni säkra på att han inte torkar alls? Han kanske bara slarvar?

Berätta för honom att han ska torka rumpan två gånger och titta på papper nr två är dör brunt så får han torka en gång till.

• Lejon2007

Har precis bytt i sonens säng då det visade sig att han torkat sig i rumpan med täcket. Andra gången han fått duscha idag.
    Han vet att det han gör är fel men gör det ändå. Jag fattar verkligen ingenting.

Han vet hur man torkar sig. Vi går igenom det varje dag och vi säger till honom innan han går på toa att torka ordentligt och frågar när han är färdig och då säger han att han torkat ordentligt. Men sen är det fullt i kalsongerna ändå.

Vi får väl bara vänta och se då...

• sofiaC

Har haft samma dilemma med min son 9år... Jag har konfronterat honom om det och han kan inte svara på varför han inte torkar sig. Han har fått instruktioner, stöd och påminnelser kring detta men det blev inte bättre.... Han har duschat varannan dag hemma innan och sen de två gånger han har gympa i skolan men vi satte som rutin att han fick duscha varje dag innan middagen hemma efter fritids och se till att vara ren och det är sååå mycket bättre nu! Vi har inte hittat bajs i kalsongerna nån gång sen han började tycka att det var "jobbigt" att behöva duscha varje dag!

Svar på tråden Bajs i kalsongerna