• Anonym (lella)

Använder du byxor, kjol eller klänning oftast?

Hej!

Onödig fundering egentligen, men jag och syrran pratade om att när vi var små så använde vi klänning typ jämt och nu som vuxna har vi nästan alltid byxor även om det vore mer logiskt  om det var tvärtom.
    Nå? Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du byxor, kjol eller klänning oftast?
  • Letitia

Så gott som alltid kjol, tunika eller klänning. Byxor har jag bara när det är nödvändigt för funktionen, typ till häst eller på vandring i oländig terräng. Jag vill vara feminin!

Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • fluu

Jag använder oftast klänning. Färgglatt ska det vara. Helst med stickade strumpbyxor eller bara ben. Gillar det helt enkelt bäst och tycker(särskilt med modet vi har nu..) att det är svårare att hitta skojiga byxor(använder typ bara beduinbyxor).
    Tycker egentligen inte att det är speciellt opraktiskt så länge man inte ska gympa allt för mycket. Jag står på händer, skurar golv och klättrar i träd även i finklänningar. De är till för att användas!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2015-02-01 16:35:56 följande:
    Jag använder oftast klänning. Färgglatt ska det vara. Helst med stickade strumpbyxor eller bara ben. Gillar det helt enkelt bäst och tycker(särskilt med modet vi har nu..) att det är svårare att hitta skojiga byxor(använder typ bara beduinbyxor).
    Tycker egentligen inte att det är speciellt opraktiskt så länge man inte ska gympa allt för mycket. Jag står på händer, skurar golv och klättrar i träd även i finklänningar. De är till för att användas!
    Dock har jag konstigt nog fruktansvärt svårt för kjol. Det är inte alls samma sak tydligen. I kjol känner jag mig direkt lätt handikappad och som något slags utställningsobjekt med "se, men inte röra"-skylt i pannan.
  • Mercurialis

Jag använder enbart byxor. Äger inga klänningar eller kjolar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • SkitNerEr

Är man lite kraftig så är det väl enklare med klänning och beduin, än med tighta byxor. Man vill ju lämna lite år fantasin.
  • fluu
    SkitNerEr skrev 2015-02-01 16:41:11 följande:
    Är man lite kraftig så är det väl enklare med klänning och beduin, än med tighta byxor. Man vill ju lämna lite år fantasin.
    Vet inte. Beduin har jag mest för att det är en slags fakiruniform ;) Och ser så skojigt ut.
  • Anonym (Mysbyxor)

Hemma-mysbyxor och liknande. Hatar snäva,stela byxor som skaver! Ute-till 99% finbyxor. Enstaka tillfällen kjol och ännu mer sällan klänning. Tillhör de där somm har extrem skillnad mellan min smala midja och mina breda höfter så kjol och klänning är i det närmaste omöjligt hitta nån som passar. Ska det passa över höfterna drunknar jag i klänningen f.ö...

• Anonym (lella)
    Haha! Klättrar i träd med finklänning hur funkar det?! Går inte klänningarna lätt sönder om du använder de så?
  • Anonym (lella)
    Mercurialis skrev 2015-02-01 16:38:46 följande:
    Jag använder enbart byxor. Äger inga klänningar eller kjolar.
    Varför?
Svar på tråden Använder du byxor, kjol eller klänning oftast?