• SkatanPåTaket

Blek hy - BB cream ?

Hej hej! Jag behöver er hjälp. :)

Jag har väldigt blek hy. Alla fundations/BB Creams i butikerna är för mörka för min hudfärg. Till och med Garniers ljusaste BB Cream ger mig för mörkt ansikte jämfört med min hudfärg. Det är den jag använder nu och jag tycker den är bra förutom det värdelösa utbudet av nyanser.

Dessutom får jag "naturligt" en aning mörkare ansikte än hals när jag rodnar eller är i solen.

Så jag söker nu en sån här BB/CC Cream/mineral:

? Pale; ljust blek alltså. Men inte helt vit

? Lätt

? Inte "kakig" som en foundation. Hatar det

(? Helst anpassad till finnig/pormaskig hy)

(? Gärna parfymfri, men inte ett måste)

(? Det är ett plus om den inte testats på djur)

Jag använder nästan bara BB Cream när jag ska på fest och jag använder puder över den. Det vore därför fint om jag fick tips om ett blekt puder också! :)

Tack på förhand.

• Svar på tråden Blek hy - BB cream ?
  • Drottningen70

Har du testat loreals?

• Drottningen70

Den krämen som är ljusblå innan man smetar ut den..

• Kpax
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-01 18:01:18 följande:

Är du ganska blek i hyn då? :)

Jag vill ju gärna ha en färg som matchar min hudfärg så att jag fortf. kan täcka röda områden och finnar. Men jag vill inte heller ha en produkt som är tung i ansiktet.

Jag behöver inte ta med nåt i väskan eftersom jag bara använder det till fest.

Jag är väldigt ljus ja, och har nästan alltid ljusaste tonen på foundation och concealer. Mer åt det gula hållet eftersom jag är rosa i hyn. Jag tycker du ska gå till Kicks eller liknande och få hjälp!

Har en foundation från Chanel som jag är jättenöjd med, men den är ju skitdyr. Lätt och tunn, lätt att få jämn och känns inte på huden.
  • SkatanPåTaket
    Drottningen70 skrev 2015-02-01 18:11:27 följande:

Den krämen som är ljusblå innan man smetar ut den..

Nä, vet du vad den heter? :)
  • Drottningen70
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-01 18:52:20 följande:

Nä, vet du vad den heter? :)

Loreal BBcreme. Finns i ljus ton och medium. Jag älskar den, främst för att den både jämnar ut hudtonen och ändå är lätt som en fjäder. Jag hatar verkligen när man känner av sminket. Brukar finnas överallt på typ ica maxi och coop. Vit tub med blåskimrande kork.
  • aster

Jag är också blekare än blekaste foundations. Jag använder Sephoras ljusaste CC kräm. Den var perfekt i höstas men nu är jag för vinterblek tom för den.

• snorklan
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-01 17:27:44 följande:

Så, nån som har tips på bra genomskinligt puder? :) Behöver det för att fixera BB Creamen.

Jag gillar det kompakta från bare minerals. Det som är helt utan färg.
  • BigMami

Dior har ljusa bb creams och foundations De har också transparenta puder, ett löst återfuktande (passar bra vintertid ) Lumene har transparent löspuder, Bare Minerals har Veil, By Terry har ett transparent löspuder som döljer porer & linjer.

Finns hur många som helst

Jag själv är en riktigt blekfis men dior har passat bra med den ljusaste nyansen.

Mineralfoundation/mineralpuder då?

• SkatanPåTaket

Hej hej!

Idag bestämde jag mig för att beställa Loréal Paris Nude Magique BB Cream och Max Factor Creme Puff - 05 Translucent. Tänkte i alla fall pröva eftersom de var så billiga. 
    Hoppas på ett mindre mörkt ansikte i förhållande till min bleka kropp. Annars får jag testa nåt annat. Flört 

Svar på tråden Blek hy - BB cream ?