Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

Vad förväntas man tåla?

Man förväntas inte behöva gå runt och vara ledsen och bli nertryckt i skorna. Speciellt känsligt blir det väl också eftersom ni inte känt varandra så länge innan också.

Det du kan försöka ha med i bilden är att humörsvängningar är väldigt svårt att hantera. Om jag talar för mig själv som inte har så hett temperament så blir det som att hjärnan inte kopplar. Man märker helt plötsligt att man blir arg eller ledsen över något och handlar då instinktivt precis som man normalt skulle göra fast i överkant. Jag tänkte att blir jag arg så har ju någon verkligen gjort något fel! Det ska den få höra, detta ska jag inte tåla! Men egentligen var det något helt oväsentligt och hormonerna som spelar mig ett spratt. Men då bad jag om ursäkt när jag kom på mig själv.

Du måste ta ett snack med din tjej och förklara att alla hennes klagomål sårar dig. Ni är två i erat hem och därför måste ni hitta sätt att göra saker som fungerar för båda. Hennes sätt är inte det enda som gäller. Kanske har hon lite kontrollbehov och tycker det är jobbigt att inte orka göra saker utan bara stå och se på när det görs på någon annans vis. Men hon får gilla läget, så länge du gör så gott du kan.

Svar på tråden Vad förväntas man tåla?