"krockade" bör jag kontakta polisen?
Idag när jag skulle köra ut ifrån parkeringsfickan utanför min sons dagis så råkade jag "snudda" vid bilen som stod parkerad bredvid (tror jag). Det är väldigt mycket is och snö ute, så kan också ha vart att jag körde på snö och det lät som jag körde in i bilen.
Det var väldigt mycket bilar som skulle in på parkeringen och stod och i kö, så jag tänkte att jag skulle köra ut ifrån själva parkeringsplatsen och ställa mig längst vägen för att sedan gå och inspektera den andra bilen och se ifall det blev några skador... Nu var det helt fullt längst vägen och det kom massor med bilar, så jag åkte ca. 250m och parkerade utanför en mataffär för att gå in och låna papper och penna för att skriva en lapp och sätta på bilen, oavsett ifall skada skett eller inte.
När jag kom tillbaka så fanns det parkeringar och jag gick och inspekterade bilen som stod på parkeringsrutan och såg ingen skada. MEN nu till problemet, satte lappen på rutan men det snöar nått så ini-h*lvete, så risken är att föraren inte kommer se telefonnummet en annan risk är ju att lappen blåser bort eller går sönder och att ägaren inte alls får den. Ett annat problem är att jag inte hade en tanke på att ta reg.nr när jag åkte därifrån första gången för att skriva lappen.. och jag var inte helt 100 på att det var rätt bil som stod kvar där när jag kom. Har för mig att det var en mörk bil som stod bredvid, men jag blir bara mer och mer osäker. Tänkte för övrigt inte på att ta reg.nr när jag åkte därifrån för andra gången heller utan kom på detta när jag väl var framme på min slutdestination.
Så liksom, bilen KAN ju ha haft skador som jag inte sett eftersom jag kanske helt och hållet kollat på fel bil! Dessutom kanske jag satt lappen på FEL bil och om inte, så blir det ändå svårt för föraren till den andra bilen att se telefonnr osv. med tanke på vädret idag.
Vet att allt detta är j*vligt korkat och det lättaste hade givetvis vart om jag bara tagit reg.nr och kontaktat ägaren personligen. Men nu var jag inte så smart... Så vad gör jag? Jag ringde också till Förskolan och berättade för dem vad som hänt och att de gärna fick kontakta mig om någon sa nått. Bör jag kontakta polisen också? Blir detta smitning? :S