• Anonym (TS)

Folk som inte svarar på SMS

Vad tycker ni om folk som ibland låter bli att svara på ett sms eller ett mejl?
    Jag känner så här: det kan ju hända vem som helst emellanåt att man glömmer men de personer som gör så regelbundet och anser att det är okej att helt enkelt inte svara när man inte har lust, och senare ta upp kontakten igen som om ingenting hade hänt, tycker jag är konstiga.

Accepterar ni ett sådant beteende från familj och vänner? Och om ni träffar en ny person gör så, men annars är hur snäll och omtänksam som helst, låter ni en vänskap utvecklas trots detta beteende?

Och ni som själva beter er så mot andra med regelbundenhet, hur tänker ni?

• Svar på tråden Folk som inte svarar på SMS
  • Alexi

Jag blir tokirriterad om folk inte svarar på sms inom ett dygn i alla fall (mer eller mindre beroende på vad sms:t gäller och vem det är skickat till).
    Samma sak med mail.

• Dixie

Mina relationer värderas inte i hastighet på sms svar! men det är klart att om samma person aldrig svara på sms, då hade jag nog slutat höra av mig - uppenbarligen vill ju denne person inte ha kontakt med mig.

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (TS) skrev 2015-02-02 15:24:22 följande:

Vad tycker ni om folk som ibland låter bli att svara på ett sms eller ett mejl?
    Jag känner så här: det kan ju hända vem som helst emellanåt att man glömmer men de personer som gör så regelbundet och anser att det är okej att helt enkelt inte svara när man inte har lust, och senare ta upp kontakten igen som om ingenting hade hänt, tycker jag är konstiga.

Accepterar ni ett sådant beteende från familj och vänner? Och om ni träffar en ny person gör så, men annars är hur snäll och omtänksam som helst, låter ni en vänskap utvecklas trots detta beteende?

Och ni som själva beter er så mot andra med regelbundenhet, hur tänker ni?

Har en släkting som beter sig så mot precis alla. Man kan sitta bredvid henne så får hon sms eller mobilen ringen. Så slänger hon telefonen ifrån sig och brukar beklaga sig över personen i minst en kvart efteråt. Är precis så mot allt och alla. Sedan är hon hur go mot alla ändå fast hon kan avsky deras sätt, deras jobbiga ungar, de har mer pengar än henne och kan shoppa, är inte tillräckligt snygga för hennes vänskap osv. Mini slutändan umgås hon ändå. Tror hon är extremt rädd för att vara ensam.
  • sextiotalist

Nej, jag svarar inte på alla sms, inte heller på alla mail. De som behöver svaras besvaras.

Bara för att man har en mobil som kan ta emot sms eller en mailadress innebär inte att man är tillgänglig dygnets alla timmar.

Jag svarar inte alltid i telefon heller.

• sextiotalist
    Dixie skrev 2015-02-02 15:27:06 följande:

Mina relationer värderas inte i hastighet på sms svar! men det är klart att om samma person aldrig svara på sms, då hade jag nog slutat höra av mig - uppenbarligen vill ju denne person inte ha kontakt med mig.

Alla använder inte sms som kommunikationsmedel. Har du testat andra sätt?
  • Anonym (Nope)

Jag svarar när jag har tid, behövs det ett snabbt svar så svarar jag omgående annars får det vänta. Alla människor sitter inte ihop med sina telefoner, t ex så tar jag aldrig upp telefonen på ovanvåningen när jag går och lägger mig.

• Anonym (antisms)

Jag stör mig inte på personer som inte svarar.

Är det viktigt ringer jag upp dom.

jag är själv en sån som inte svarar direkt, om jag umgås med vänner/familj så låter jag bli att ta upp mobilen såvida det inte ringer.

På jobbet är det otänkbart att sitta och messa.

Jag tycker sms är ett fruktansvärt tråkigt sätt att komunicera på, blir hellre uppringd.

Använder bara sms för tex korta frågor, eller att tala om att jag är upptagen.

• Anonym (TS)

Kan tillägga att jag själv inte alltid svarar direkt på sms heller. Men vissa personer har liksom för vana att då och då inte svara alls. Det är det som stör mig, inte att inte svara direkt. Typ jag skickar ett kort sms: vill du ta en kaffe i eftermiddag? 9/10 svarar personen ja eller nej men ibland svarar hen inte alls. Inte ens nästa dag typ. Ej okej. Nu talar jag om personer som annars visar ett klart intresse i att ha en vänskap med en, inte personer som eventuellt inte svarar för att de inte är intresserade av att träffas.

• Anonym (TS)
    LauraPalmer skrev 2015-02-02 15:51:03 följande:

Jag hatar sms. Vill någon nått viktigt så får dom ringa.

Jo men ibland är det ändå smidigt, folk jobbar ju och har saker för sig och har inte alltid tid att prata. Kan vara smidigare att läsa ett kort sms än att lyssna på röstmeddelanden.
Svar på tråden Folk som inte svarar på SMS