• Elderberry

Tips på bra läppbalsam?

Hej!

Jag är på jakt efter något som är bra för läpparna och som går att köpa i affär (allt från maxi till kicks, vill inte behöva köpa över internet). Finns ganska många olika läppbalsam i affärerna och jag har provat en del men har inte fastnat för något än.

Har ni några tips?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Tips på bra läppbalsam?
  • Rocket Mania

Vanligt mjukgörande eller? Blistex finns på både apotek och typ Ica. Fantastiskt bra som mjukgörare och även bra på sprickor, svid, små munsår, det svampiga röda barn ofta får runt munnen på vintern osv

Finns både i burk

Och i tub

• Elderberry

Ja, det var sånt jag tänkte mig :) tack för tipset! får kolla upp den

• Duckan

Blistex har jag aldrig sett?
    Jag bestämde mig för att sluta med lypsyl för nåt år sen och provade en massa olika cerat innan jag fastnade för Carmex. Provar lite annat emellanåt men läpparna blir inte nöjda.

• Rocket Mania
    Duckan skrev 2015-02-03 09:55:48 följande:

Blistex har jag aldrig sett?
    Jag bestämde mig för att sluta med lypsyl för nåt år sen och provade en massa olika cerat innan jag fastnade för Carmex. Provar lite annat emellanåt men läpparna blir inte nöjda.

Det är lite likt Carmex men jag tycker Blistex känns fräschare.
  • Duckan

Får se om jag kan hitta Blistex. Vill gärna testa.  Inte sett vare sig på Ica eller Apoteket

• Elderberry

Ser att det verkar finnas en annan Blistex som heter "daily lip conditioner", är den sämre än medplus? Finns mer reviews om den.

Carmex är en till som jag aldrig sett förut, får nog gå omkring och kika lite.

Ska bli kul att prova :)

• Alexi

Jag gillar läppsalvan med honung och bivax som säljs på hälsokosten. Tyvärr har de försämrat kvaliteten på själva stiftet men i övrigt är jag beroende av den.

• Duckan

Kan nämna två hypade läppbalsam som du inte behöver prova ts. Det är Dr Rescue och Eos. Funkar inte alls, läpparna kräver bara mer och mer.

• Elderberry
    Alexi skrev 2015-02-03 10:55:46 följande:
    Jag gillar läppsalvan med honung och bivax som säljs på hälsokosten. Tyvärr har de försämrat kvaliteten på själva stiftet men i övrigt är jag beroende av den.
    Tack för tipset :) Får kolla upp det
    Duckan skrev 2015-02-03 10:57:49 följande:
    Kan nämna två hypade läppbalsam som du inte behöver prova ts. Det är Dr Rescue och Eos. Funkar inte alls, läpparna kräver bara mer och mer.
    Haha, Eos fanns med på en del listor över "de bästa läppbalsamen", efter att ha läst några reviews so blev jag dock tveksam :P

Tack för informationen ^_^
  • Duckan

Jo jag vet, därav köpte jag ett eos och nixpix, så inte värt pengarna.

Svar på tråden Tips på bra läppbalsam?