Hur länge är ok för en 6-åring att vara ensam hemma?
Hade inte lämnat en längre stund än vad det tar för mig att springa ner i tvättstugan som ligger i samma hus på entréplanet.
Hade inte lämnat en längre stund än vad det tar för mig att springa ner i tvättstugan som ligger i samma hus på entréplanet.
Förtryckt, även på lugna gatan i villaområdet tror jag att de har rastvakter nu för tiden so håller koll på barnen. Tänk om 10 st fick för sig att gå hem på rasterna, vilket kaos att veta vem som är var.
Förtryckt, nej. Min dotter går i första klass och det är uttalat att vi föräldrar följer hela vägen till skolan och många ända in klassrummet en trappa upp.
Det hoppas jag att vi kan lägga av med, om inte i åk 2 så åtminstone åk 3. Ovanligt i city är det dock inte att göra så här.
Jag gick till och från skolan själv från åk 1 och från åk 2 var jag sk nyckel-barn som gick hem och kunde fixa mellanmål själv. Inga konstigheter. Dock ingen som jag känner som gör så idag.
Jag är också 70-talist så jag vet vad du menar Förtryckt, men det är inte så idag alls. Vi hade två fritidsledare som lånade ut grejer och så, men inga rastvakter i övrigt.
Kedja minsann? Jag fick nöja mig med ett gummiband till nyckeln
Förtryckt, som genom en slump hittade jag min gamla bricka i en låda. Kanske ska börja sporta den till vardags