Äta med barnen
Bor sedan ett år tillbaka tillsammans med min pojkvän och hans 2 barn, åldrar 7 och 10 år.
Vi har barnen på halvtid och de vardagar som barnen är hos oss går min sambo hem lite tidigare från jobbet för att hinna hem och möta dom.
Jag jobbar heltid, kontorstider med lite flex, men ska helst vara på jobbet 8-17. Har dessutom ca en timmes restid till/från jobbet.
Det gör att jag alltid släntrar in hemma vid 18-tiden, lagom till middagen står på bordet. Samt att jag ofta hinner åka till jobbet innan alla bestyr med frukost, matsäckar och morgonfix är klart (Saker som jag dessutom tycker att barn i den åldern ska klara av själv till stor del??).
Känner själv att det inte ger en bra bild till barnen att jag inte hjälper till med middag etc. Men å andra sidan kan jag ju inte strunta i jobbet, och det är ju inte mina barn. Anar även en viss irritation från sambon över att jag är hemifrån så mycket, men när jag frågar så är det inget problem.
Hur gör ni andra bonusar?
Är det själviskt att tänka att det inte är mina barn = inte mitt ansvar till 100%?