• Anonym (ledsen)

Cellförändringar - IGEN!

Hej! Jag måste bara få skriva av mig lite och kanske hitta någon i samma sits..eller någon som kan lugna mig.

För ca 9 år sen hade jag cellförändringar, kraftiga, som togs bort med en konisering. Jag gick på kontroller en gång om året under fem och allt såg bra ut.

Sist jag tog ett cellprov som såg bra ut var för 4,5 år sen.

Men nu till mitt problem. För två veckor sen tog jag ett cellprov och idag fick jag ett samtal om att provet visade sig att jag har cellförändringar :( Hon ville få in mig så snabbt som möjligt så jag fick en tid hos gynekologen imorgon.
    Paniiiiik! Inte igen!!
    Dessutom har jag dragits med molvärk, kraftiga flytningar och mellanblödningar de senaste månaderna. Så nu är jag livrädd!! Tänk om det är cancer?!

Någon som har varit med om att ha fått cellförändringar igen? Någon som har/haft livmorderhalscancer, hur upptäcktes det?

Ursäkta om ts är lite osammanhängande, jag är aningens chockad just nu

• Svar på tråden Cellförändringar - IGEN!
  • Freksta

Hua, hade cin 3 för 3 år sen och dum nog som jag är har jag dragit mig för återkollen. Såå dumt speciellt nu när jag läser att du fått tillbaka dina förändringar Obestämd

• Anonym (ledsen)
    2pågar skrev 2015-02-04 11:09:47 följande:

Jag gör cellprov var 3:dje månad pga av svåra cellförändringar för 3 år sedan - cancer in situ. Cancerceller utan spridning. Då var jag 27 år....

Idag var dom dock normala !!

Gjorde du en konisering?

Skönt att det ser bra ut idag!
  • Anonym (ta det lugnt)

Hade aldrig tagit cellprov (var då 37 år). Började få blödningar vid samlag så jag bokade då en tid för kontroll.

Visade sig att jag hade grava cellförändringar. Efter första koniseringen (med glödtråd) visade det sig att det var cancer. Fick då tid för en ny kirurgisk konisering. Det var som tur var inte en invasiv form utan inkapslad och hade inte spritt sig.

Går nu som vanligt på kontroll en gång per år. (detta var 3 år sedan).

• Anonym (ledsen)

Så..andra undersökningen idag. HELVETE vad ont det gjorde!! De diskuterade om de skulle ta mig till operation för att kunna göra undersökningen......men jag lyckades bita ihop.

Hur som helst, jag har kraftiga förändringar. Såg ut som en tumör. Nästa vecka får jag reda på om det är cancer. I vilket fall så blir det operation..förhoppningsvis konisering men läkaren sa att det kan bli så att hela livmodern måste plockas bort.

Är i chock

• 2pågar
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-04 18:44:39 följande:

Så..andra undersökningen idag. HELVETE vad ont det gjorde!! De diskuterade om de skulle ta mig till operation för att kunna göra undersökningen......men jag lyckades bita ihop.

Hur som helst, jag har kraftiga förändringar. Såg ut som en tumör. Nästa vecka får jag reda på om det är cancer. I vilket fall så blir det operation..förhoppningsvis konisering men läkaren sa att det kan bli så att hela livmodern måste plockas bort.

Är i chock

Jag håller tummarna för dej!!

För mej blev de en konisering - där dom tog närmare 1.5 cm av tappen.
  • Anonym (ledsen)
    2pågar skrev 2015-02-06 17:13:56 följande:
    Jag håller tummarna för dej!!

För mej blev de en konisering - där dom tog närmare 1.5 cm av tappen.
    Tack snälla <3
    Ja jag har gjort detsamma. Konisering. Men nu såg det visst inte alls bra ut. Men men, bara att stå ut och vänta på provsvaret.
  • Anonym (ledsen)

Nu har jag fått svar av läkaren. Det är INTE cancer :D Jag är så lättad! 
    Cellförändringar grad tre. På onsdag blir det operation men jag vet inte hur omfattande det blir. Det finns fortfarande en risk att jag blir av med livmodern men det är i alla fall inte cancer.

• sparrisss

Vad skönt att det inte är cancer!! <3

Hoppas att du får behålla din livmoder och gå ofta på kontroll framöver, eftersom du verkar ha en tendens att få tillbaka det. Kram!

• Anonym (ledsen)

Liten update....
    Jag gjorde en konisering för drygt två veckor sen. Allt gick bra. Fick dock en infektion fem dagar senare. Fick äta två olika antibiotika då den första inte hjälpte.

I onsdags fick jag ett samtal från sjukhuset. Min läkare ville träffa mig på fredagen (igår).
    Väl där fick jag tråkiga nyheter....de har hittat cancer i biten de tog bort. Så nu har hon skickat en remiss till ett annat sjukhus där det blir magnetröntgen och sen får vi se hur mycket mer som ska bort....
    Förhoppningsvis slipper jag cellgifter (min mardröm) men hon kunde inte lova något.

Fy sjutton vilken bergochdalbana....kanske cancer..inte cancer...det var visst cancer.
    Är i chock. Har inte ens gråtit än---

• Anonym (T)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-07 09:09:06 följande:

Liten update....
    Jag gjorde en konisering för drygt två veckor sen. Allt gick bra. Fick dock en infektion fem dagar senare. Fick äta två olika antibiotika då den första inte hjälpte.

I onsdags fick jag ett samtal från sjukhuset. Min läkare ville träffa mig på fredagen (igår).
    Väl där fick jag tråkiga nyheter....de har hittat cancer i biten de tog bort. Så nu har hon skickat en remiss till ett annat sjukhus där det blir magnetröntgen och sen får vi se hur mycket mer som ska bort....
    Förhoppningsvis slipper jag cellgifter (min mardröm) men hon kunde inte lova något.

Fy sjutton vilken bergochdalbana....kanske cancer..inte cancer...det var visst cancer.
    Är i chock. Har inte ens gråtit än---

Hemskt ledsen för din skull. Håll ut och försök tänka positivt. Fastnade för rubriken då jag hade cellförändringar för en 3-4 år sedan. Nu ska jag in nästa månad och är rädd att det visar förändringar. Har haft konstiga blödningar och även efter sex så man är nojig.

Allt väl till dig och se till att få stöd från dina närmsta.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (T) skrev 2015-03-07 09:56:17 följande:
    Hemskt ledsen för din skull. Håll ut och försök tänka positivt. Fastnade för rubriken då jag hade cellförändringar för en 3-4 år sedan. Nu ska jag in nästa månad och är rädd att det visar förändringar. Har haft konstiga blödningar och även efter sex så man är nojig.

Allt väl till dig och se till att få stöd från dina närmsta.

Hur har det gått för dig?

Nu den 21:a april ska jag operera bort livmodern, äggledarna och 10-20 lymfkörtlar. Jag gjorde en magnetröntgen förra veckan och på den såg de ingen spridning i alla fall.
    Just nu känner jag mig rätt liten..

• Anonym (M)

Hade sparat tråden men visst inte kommenterat. Jag vill bara skicka en stor styrkekram till dig TS! Hoppas det går bra för dig med allt.

Svar på tråden Cellförändringar - IGEN!