• Angels

Ihjälbiten hund.

Idag har mina två valpar blivit ihjälbitna av en annan hund. Har pratat med Agria och de säger att det är ägaren till den bitande hunden som ska betala men när ägaren till den bitande hunden pratade med sitt försäkringsbolag så säger de att Agria ska betala.

Någon som varit med om detta? Vem betalade?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-03 22:29
    Kanske skulle sagt också att ägaren till den bitande hunden hade mina valpar i sin vård när detta skedde, så jag vet egentligen inte riktigt hur detta gått till.
  • Svar på tråden Ihjälbiten hund.
  • Lena

Han kontaktar sitt försäkringsbolag och du ditt och de får komma överens. Antagligen får hans försäkringsbolag betala.

• Angels
    Vanillaextract skrev 2015-02-03 22:35:41 följande:

Tänker du på pengar just nu? På riktigt?

Ja vad fan tror du? Mina hundar är ihjälbitna och jag har suttit i 6 timmar i chock och gråtit och varit helt förtvivlad, pratat med polisen som säger att inget brott begåtts och att det är en olyckshändelse och med försäkringsbolaget som vägrar betala för att mina hundar är döda och för att jag måste kremera dem och få hem de igen i varsin liten låda. Jag har även en köpare som är i chock som förlorat sin valp och pengar. Tror du att jag, bara för att jag är i chock, inte kan tänka något klart och fatta att det juridiska måste tas hand om snabbt så vi får detta utrett?
  • Angels
    Lena skrev 2015-02-03 22:30:36 följande:

Han kontaktar sitt försäkringsbolag och du ditt och de får komma överens. Antagligen får hans försäkringsbolag betala.

Som jag förstått det så måste jag rikta ett skadestånd mot den bitande hundens ägare för att försäkringen ska betala min förlust?!
  • Natishas

En sak om hunden som attackera dina valpar va okopplad då kan du anmäla för då hände något allvarligt under "attacken" då den va okopplad då det är koppel lag i svergie men om du försäkra hundarna så får du ut pengar annars tror jag inte..

Beklagar händelsen!!

• Lena

Det lär vara den andra hundens ägare eller hans försäkring som ska betala

• Gweny

Tragiskt, beklagar! Men varför ens låta en hund utanför flocken vara hemma där man har små valpar!? Även med tanke på smittor.

om det var valpar med stamtavlor, kan du även vända dig till SKK's juridiska för hjälp/råd i fallet.

• viseversa

Varför lät du någon annan passa DINA valpar? Dessutom någon med en hund du inte känner? Tragisk händelse absolut men undrar bara varför du inte själv skötte dessa valpar.

• Emyricon

I Sverige har vi strikt hundägaransvar. 
    Det innebär att oavsett hur olyckan har gått till så är det din "vän" som ska stå för alla kostnader. Jag skulle våga säga att personen i fråga ljuger om vad försäkringsbolaget har sagt om denna hävdar annat. 

Svar på tråden Ihjälbiten hund.