Inlägg från: Anonym (Mamma M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma M)

vi är två päron, med EN inkomst.

Jag var helt ensamstående med min yngste son redan från start o jag klarade mig gott o väl under f-ledigheten. Är visserligen statligt anställd o fick utbetalt en liten procent från jobbet varje månad (rörde sig om ca 1000:- högst vill jag minnas), men jag behövde ändå inte ta ut full f-penning. Med detta beror naturligtvis på vilken SGI du har.

Har ni rätt till bostadsbidrag när bebisen har kommit? Kolla på FK's hemsida!
    Planera er ekonomi, det är A o O!
    Gör en budget; hur mycket kan ni spendera på mat, kläder o annat när de fasta räkningarna är betalda?
    Finns det någon möjlighet för din kille att börja arbeta (har inte läst hela tråden jättenoga)?

Varje kommun ska ha en skuld- o budgetrådgivare o dit är det gratis att vända sig. De kan hjälpa till att göra en hushållsbudget för er!

Mycket till bebisen går att köpa begagnat. Här kan ni spara en hel del pengar!

Kanske kan du börja jobba lite extra ganska så snart efter att bebisen är född? Säg efter ett halvår ialla fall? Alternativt att du börjar jobba heltid ganska så snart så är din kille hemma o är föräldraledig med bebisen?

Svar på tråden vi är två päron, med EN inkomst.