Inlägg från: älskalivet |Visa alla inlägg
  • älskalivet

Nr 3 i Juli, Någon mer?

Jag väntar också nr 3 i juli. De andra barnen kommer vara ca 6 och 3 år då, så jag arbetar för fullt nu. Har inte berättat ännu på arbetet. Har Ni gjort det? Syns det att ni är gravida. Jag tycker absolut det syns på mig, beräknad till 31 juli, men klär mig i de största kläderna jag har. Väntar på rätt tillfälle att berätta. 

• älskalivet
    VB52015 skrev 2015-02-07 17:03:14 följande:
    Men hej! Just skrivit i din tråd om låga värden.. Detta är verkligen min värsta av mina tre graviditeter.. Puh!
    Ja, jag såg precis det. Ja, det är inte enkelt med 2 barn sedan tidigare och sedan må såhär. Du får uppdatera mig hur det går hos bm med nya prover. Äter du järntabletter? Hur gamla är Dina andra barn? När har Du beräknad födsel?
  • älskalivet

Hej! Vad roligt att höra så många som väntar sitt tredje barn i juli. Vi har rul planerat den 5/3. Har 2 pojkar nu, vi kommer även denna gång att vilja veta om det är en flicka eller pojke om det är möjligt. 
    Jag går varenda dag på arbetet och försöker hålla in magen (som putar mer för varje dag) och har på de största kläderna - har liksom tänkt att jag skulle vilja vänta berätta till efter rul, men nu vet jag faktiskt inte om det är möjligt att hålla på det....dessutom håller vi på att planera för verksamheten vad gäller täckning med bemanning etc....blir konstigt att jag själv som är en del av ledningsgruppen inte berättar kanske....puh, är orolig för att det inte kommer tas med glada miner från ledningen då jag inte arbetat där ett år ännu och har en ansvarsfull position. 

• älskalivet

Hej på Er!
    Vad spännande att Ni fått veta att det är en pojke ni väntar. Jag har berättat för min chef nu och hon för sina kollegor och sin chef i sin tur. Hon blev först chockad och frågade om jag inte hade tänkt efter före. Men hon sansade sig och bad om ursäkt senare, sa att hon var glad för min skull och att vi ska hitta en bra lösning för min frånvaro - så det känns helt ok nu. Jag kommer berätta för mina medarbetare på kommande personalmöte nästa vecka. Hm...de flesta borde nästan ana ändå, för oj, vad magen börjat växa sista veckan. Jag tycker mig känt lite liv därinne, men inte helt säker. Hur är det för er? Har ni känt bebisen? Tycker ni magen verkar växa sig större fortare denna gången?

• älskalivet

Hej! Hur går det för er? Vad gäller lågt blodvärde/ låga järndepåer, så tror jag att jag funnit det som hjälpt mig. Började med 1 Niferex, men märkte ingen skillnad. På eget initiativ började jag även ta B-vitamin eftersom jag läst att man inte kan ta upp järn om man har b-vitaminbrist. Efter ett tag försvann den fruktansvärda huvudvärken och jag kände mig piggare. Men efter några veckor efter det smög sig huvudvärk och trötthet på sig igen, så jag ökade och äter 2 niferex nu. Så just nu mår jag rätt ok, men om det beror på vitaminerna eller inte har jag ju ingen aning om!

Har ni tagit reda på om det blir flicka el pojke? Vi har 2 pojkar sedan tidigare och bm sa sig vara säker på att det är en flicka i magen - känns roligt, men konstigt. Jag var så inställd på att det är en pojke. Sedan blev jag framskjuten, så nu beräknas bebis komma först i början av augusti, men hoppas jag får vara kvar här ändå.

• älskalivet

Hej!
    Jag känner också av lillan mycket i magen och det upplever jag bara positivt. Moderkakan ligger bak, så det är naturligt att man känner mer då berättade barnmorskan.
    Hoppas mina tips om B-vitamin kan hjälpa er så som det hjälpt mig...om det nu är det som är anledningen till att jag mår bättre. Berätta gärna hur det går! 
    Barnmorskan som analyserade att det är en flicka i magen visade typ blygdläppar och klitoris som alla var vita på skärmen. Hon sa att en pojke ser inte ut såhär. Själv såg jag inte mer än att det gick att urskilja tre olika vita streck eller skepnader. 
    Nu är det mest en transportsträcka känns det som. Skönt att jag mår rätt så bra. Hur har ni andra det nu? Vad gör ni när ni är hos barnmorskan? Jag ska dit om cirka en månad först. Känns nästan onödigt när man mår bra. 

Svar på tråden Nr 3 i Juli, Någon mer?