Dottern 8,5 år tittar på Sos sommar
Är väldigt kluven. Dottern satte sig precis framför tvn en stund innan läggdags och när hon zappade och hamnade framför reprisavsnitt av "sos sommar" utbrast hon JA! och skulle titta på det. Jag satte mig bredvid henne för att se vad som skulle hända i just detta avsnitt. Kunde inte komma på att hon tittat på detta tidigare men hon kände helt klart igen det. Så jag frågade och hon brukade titta på det hos sin pappa, sa hon.
Vi tittade i alla fall en stund och snart blev det fulla människor som inte kom in på krogen och bråkade med polis. Då sa jag att vi istället kunde byta till barnprogram för att se dumma människor som druckit för mycket starkdricka (vi kallar det så här hemma) tycker inte jag är så värst roligt. Så vi bytte kanal och nu funderar jag...
Var det rätt? Det är ju informativt och det visas inga otäcka bilder. Jag var otroligt skyddad under min uppväxt och visste ingenting om folk när jag började röra mig ute. Men hon är ju bara 8,5 år. Ja jag blev kluven. Men om hon tittar på det hos sin pappa kanske det är bra om vi tittar på det också och diskuterar det vi ser i avsnitten (vi analyserar mycket i den här familjen. Stackars barn med pedagog till morsa...). Jag vet inte, vad tycker ni?