• VH B

Tvättar för sällan?

Vi diskuterade på jobbet idag hur mycket man tvättar varje vecka.
    Mina kollegor tyckte att jag hade lite tvätt. 
    Jag har en bestämd tvättdag i veckan och då tvättar jag allt som blivit. (Undantaget är vid magsjuka eller nån olycka nån stans)
    Barnen bor hos oss varannan vecka,då har vi 4-5 maskiner tvätt, den andra 3-4 maskiner. Jag personligen tycker att det är "lagom", inte för mycket och inte för lite. Mina kollegor förstår inte hur jag kan tvätta så sällan. Domtvättar varje dag. För mig e det inget konstigt, har bott i lägenhet innan men i hus nu. När vi flyttade bestämde jag och min sambo att vi skulle fortsätta med våra tvättdagar då det alltid har funkat innan. 
    Hur mycket tvättar ni?

• Svar på tråden Tvättar för sällan?
  • Axo

Jag har aldrig fattat hur man kan tvätta en gång om dagen. Hur tusan kan man skita ner så mycket kläder?

Vi tvättar också en gång i veckan och då blir det 3-4 maskiner på två vuxna och två barn.

• aleakim

Det är ju bara bra att ni inte tvättar så mycket, all eloge till er som klarar att hålla mängden tvätt på en rimlig nivå.

Jag kör en maskin om dagen, ibland två. Vissa dagar tvättar jag dock inget alls.

Två vuxna och ett barn.

Efterlängtade lilla grabb
  • Mercurialis

Jag tvättar i snitt fem maskiner tvätt varje vecka. Jag har två barn boendes hos mig varannan vecka.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Axo
    aleakim skrev 2015-02-05 20:53:02 följande:

Det är ju bara bra att ni inte tvättar så mycket, all eloge till er som klarar att hålla mängden tvätt på en rimlig nivå.

Jag kör en maskin om dagen, ibland två. Vissa dagar tvättar jag dock inget alls.

Två vuxna och ett barn.

Av ren nyfikenhet, vad tvättar du när du tvättar varje dag? De kläderna ni haft under dagen eller?
  • aleakim
    Axo skrev 2015-02-05 20:55:44 följande:

Av ren nyfikenhet, vad tvättar du när du tvättar varje dag? De kläderna ni haft under dagen eller?

Allt möjligt, men mest handdukar och arbetskläder. Vi är galet dåliga på att använda handdukar flera gånger.
    Efterlängtade lilla grabb
  • VH B

Vad skönt ändå att höra att man inte är ensam om att tvätta "sällan". 
    Jagförstår ju inte hur man kan tvätta varje dag. Kan inte tvätten vänta några dagar?
    Mina barn har inte smutsigare kläder än andra, dom får rena kläder varje dag.

• Pastella

Vi tvättar varje dag men det är ju egentligen inte så mycket mer tvätt än vad du har. 6-7 maskiner/vecka.. Vi har små barn som kladdar både på sina egna och våra kläder, handdukar går det åt också. Jag föredrar att slänga in en maskin på kvällen och snabbt hänga upp efter barnen har somnat istället för att spendera en hel dag åt att tvätta.

• Kpax

När jag jobbar tvättar jag oftare, jag har inte så många jobbtröjor att jag klarar mig en hel vecka. Om jag räknar bort det tvättar jag ungefär fyra maskiner per vecka. Två 40 grader (mörk och ljus), och två 60 grader (lakan och handdukar får inte plats i en maskin).

Om vi bokar tvättstugan på området tvättar vi 7-8 maskiner, och i de fallen sparas allt (utom såna plagg vi måste ha) flera veckor.

Vi är två vuxna.

• Lilje

Tvättstuga, så en gång i veckan. Ibland krisar det sig och blir två veckor imellan. Då kör vi från 3-9 maskiner, beroende på vad som finns. Hushållet är mig och två tonåringar på 14 och 16, äldsta är aktiv inom idrott.

• Anonym (Slöis)

Jag tvättar typ varannan månad haha.. Har ingen anledning att tvätta oftare känner jag. Vi är två vuxna.

Svar på tråden Tvättar för sällan?