Inlägg från: Mrs Okänd |Visa alla inlägg
  • Mrs Okänd

Dagen efter piller för sent?

Nu vet ju inte jag om alla akut-p-piller funkar likdant men det ska HINDRA ÄGGLOSSNING inte att det fäster så har ägget släppt gör de ingen verkan och förmodligen inte heller om ägget är på väg att släppa. Jag råkade ut för samma sak och ringde min BM för jag ville inte ta detta piller och då sa både hon och en gyndoktor att det ändå inte funkar om man har ägglossning. Det enda som funkar då är att sätta in kopparspiral inom några dagar eftersom det gör miljön ogynnsam. Jag har väldigt lätt för att bli gravid så jag vågade inte chansa på att inte bli gravid för jag vet inte om jag hade klarat av en abort heller i det läget. Tycker du ska ringa antingen sjukvårdsupplysningen eller gynmottagning och höra hur det är.

• Mrs Okänd
    Anonym (Undrande) skrev 2015-02-06 08:02:14 följande:

Hann mannen dra sig ur, eller kom allt på plats så att säga? Händer det ofta att kondomer går sönder? Vi funderar på att välja kondom till preventivmedel, men det känns ju lite osäkert om de brister ibland. Spricker de bara "mitt i allt" eller i samband med att man gjort något speciellt eller hållit på väldigt länge?

I vårt fall åkte den av...eftersom min man kom och sen var jag på väg att komma och han var halvslak och då drogs den av..jag har aldrig varit med om att den spruckit. Så vi fick ju skylla oss själva lite...men det känns ju lite jobbigt när han drog sig ur och man kollar...VAR är kondomen?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-06 09:46:24 följande:
    Nån som vet om det är lönt att kolla med ägglossningstest eller om pillrets hormoner kommer ge utslag?  

Jag skulle absolut inte lita på det. Och brukar de testerna ens stämma?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-11 15:21:28 följande:
    Idag har jag BMI-7 och mår så skumt :/ kan det va nu kroppen försöker ha ägglossning på riktigt eller kan man må konstigt så här länge av tabletten. Om man förstår bipacksedeln borde man ju får en ägglossning innan mens för den ska väl inte hoppa över utan bara skjuta på den?

Ja, förmodligen är det väl medicinen och du kan nog inte räkna med att ha mens vid samma tidpunkt som det var beräknat?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-11 15:33:05 följande:
    Tack för ditt svar. Ja å säkert kommer den va sen för jag oroar mig så jäkla mycket.. men dom här bieffekterna av pillret är precis som vid kraftig PMS eller graviditet. Det ända som kommer och går verkar va mensvärken, hade riktig kraftig värk dagen efter jag tog pillret sen avtog det för att sätta igång igen nu och det gör mig så orolig. :/

Ring nån expert och prata lite. Nu är ju alla olika men just vid graviditet kände jag mindre än vid mens. Det är ju nån form av hormoner så det är ju inte så konstigt om du känner dig annorlunda men jag förstår din tanke, jag hade inte heller kunnat tänka på nåt annat. Hoppas det går bra!
  • Mrs Okänd
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-16 10:56:59 följande:
    Någon som varit med om att biverkningarna av Norlevo blivit värre ju närmare mens man kommer?  

Hur har det gått? Ringde du MVC?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-16 11:02:30 följande:
    jag har en jätte dålig MVC bara där en gång i veckan på ojämna veckor :/ känns inte som man kan ringa 1177 för det

Jo, det kan man, de sitter ju där och svarar på frågor om sådant. Man kan ju till och med vara anonym.
Svar på tråden Dagen efter piller för sent?