hamnade i tjafs med min chef pga avdrag för cigarett - och toalettpauser
Jag är så trött på min chef! Han ska hela tiden sätta foten över mig och alla andra med sina kommentarer och sitt sätt att vara som en översittare. Jag diskuterade med honom och sa att det saknas pengar på mitt konto då jag inte fått tillräcklig lön motsvarande de timmar jag jobbat under månaden. Jag tittade på lönespecen i veckan så jag tog upp detta idag. Han påstår att han dragit av lön för mina ?långa? rökpauser och toalettbesök. Jag motsätter mig då han inte har belägg för detta. Visst tar jag rökpauser och toalettbesök, men inte i mer än en total på 15 minuter per arbetsdag. Enligt lag har jag hört av min väninna att man faktiskt har rätt till rökpaus och toalettbesök och samtidigt få betalt, men om man passerar 20 minuter så får man inte betalt. Jag sa det till honom men då sa han att min väninna inte har sina hästar i sitt stall. Vadå inte sina hästar i sitt stall? Min väninna bor i lägenhet i Stockholm i Vasastan, så inte har hon ett stall och för den delen inga hästar. Han vet ingenting om min väninna och hennes boendeform så bara detta indikerar på hans personlighetstyp att kränka folk och förutsätta att folk är bönder. Jag vet dessutom att det är en facklig fråga att arbetstagare har rätt att ta pauser. Om vi jämför: någon so sitter på ett kontor och blir dålig i magen behöver gå på toa i 10 min. Kommer då arbetsgivaren säga ?nu får du löneavdrag på grund av din diarré?? Nej, knappast. Jag försökte framföra detta för honom. Till slut tar han min arm och leder ut mig ur sitt rum och säger ?gå och jobba eller så tar du ditt pick och pack och går hem?. Han misshandlade mig dessutom genom att göra ut mig genom att ta min arm och han tror sig ha rätten att göra så bara för att han är chef. Jag tänker inte anmäla, men jag är så jäkla irriterad. Ursäkta språkfelen i min text på grund av min ilska.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra och hur jag ska hantera konflikterna med min chef. Varje vecka hamnar han i konflikt med någon. Och det är inte sällan jag själv hamnar i konflikt med honom.