• Anonym (Arg)

Killar som blir arga när man dissar.

Hej!

Jag undrar över en sak. Varför blir killar så jävla arga och otrevlig när man dissar dom? Ofta kommer det fram killar till mig och ska ragga och fråga om nummer. Det händer nästan varje dag. Jag har pojkvän och är inte intresserad. Igår hände det igen. Två killar står utanför affären när jag ska gå in. Dom frågar mig om något och sedan frågar dom om nummer osv. Jag säger att jag har kille och går och då skriker ena killen hora till mig.. Folk vänder sig om och kollar på mig!

Dom börjar som väldigt trevliga och snälla och ger komplimanger. Men säger man att man inte är intresserad så är dom elaka och äcklar sig. Det har hänt mig många gånger. Jag vill så gärna smälla till dom eller iallafall säga något tillbaka men det vågar jag inte när jag är själv.

Varför gör dom så? Måste man vara intresserad eller? Blir så trött på detta. Vilken vuxen kallar någon för hora ens? Jag är 17 och kanske ser äldre ut än vad jag är och är även trött på att män över 40 kommer fram till mig.

• Svar på tråden Killar som blir arga när man dissar.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Kvinna23) skrev 2015-02-06 15:28:05 följande:
    Ni tjejer som ser bra ut vet verkligen inte hur det är att vara en ful kille i världen idag. Kan ni ens föreställa er desperationen som uppstår när INGEN, absolut INGEN tjej vill ha en? VA?
    Sätt er in lite i deras uttsatthet tack,  innan ni uttalar er hurvida de är funtade i huvudet eller inte. LÄGG NER!
    Man kanske ska testa på att vara lite trevlig då? Jag säger inte nej till en kille för att han är ful. Killar som säger sånt pratar bara bort det verkliga problemet. Jag är helt enkelt inte intresserad av att bli raggad på när jag har kille eller när jag går i affären. Oavsett om killen är snygg eller ful. 
  • Anonym (men vafan)

Bara för att det är jobbigt att vara ful kille så ska väl inte varenda tjej, som dessutom har kille hemma, behöva falla ner på knä o suga av dig bara för att du säger hej utanför Ica?

Sorry men om man raggar på en random tjej utan att veta hur hennes livssituation ser ut så får man nog förvänta sig ett nej nästan jämt.

Man kan ju annars leta singlar typ på nätet eller nåt så är det ju en bättre chans på att någon blir intresserad.

• Anonym (tjej25)
    Anonym (Kvinna23) skrev 2015-02-06 14:36:54 följande:

Tycker du ska vara lite mer trevlig och öppen mot killarna.
    Du kan prata med dem lite, och göra så de känner sig sedda iallafall.
    Fattar du hur hårt det bryter på en killes självförtroende när tjej efter tjej bara dissar? Utan att lägga ner ens några minuter på personen i fråga?
    Nä, du får faktiskt skärpa dig och prata lite med killarna iallafall. Vara lite trevlig. Det är det minsta man kan begära.

Skämtar du? Du har väl ingen som helst rättighet att kräva NÅGONTING av en främmande människa? Varför är hon skyldig dig sin uppmärksamhet? Visst, säga "Hej" tillbaka kan man såklart göra, men menar du att hon är skyldig en främling att stanna och prata? 

Om man som kille (eller tjej) tycker att det är okej att förvänta sig att alla man skamlöst raggar på dels ska uppskatta det, men dessutom ska visa intresse (falskt eller äkta) tillbaka, får man nog tänka om. Att du dessutom tycker att du har rätt att skamlöst och obekymrat kommentera en främlings kropp och utseende, är i sig så jävla skevt. Vill du ragga - Hitta ett forum där det är uttalat att man är där för att ragga (typ match.com's singelkvällar), annars får du ju självklart acceptera att en total främling på gatan varken har tid eller intresse att stanna och prata med dig bara för att smeka ditt ego.
  • Anonym (Fjodor)
    MammAmma skrev 2015-02-06 15:08:23 följande:

Om du är kvinna så heter jag Gösta, och det heter jag inte...

Det är Mimmieupp also known as lille Birger. Störste feministen i världshistorien. No need to care.
  • BandAnna
    Ni tjejer som ser bra ut vet verkligen inte hur det är att vara en ful kille i världen idag. Kan ni ens föreställa er desperationen som uppstår när INGEN, absolut INGEN tjej vill ha en? VA?
    Sätt er in lite i deras uttsatthet tack,  innan ni uttalar er hurvida de är funtade i huvudet eller inte. LÄGG NER!

Det spelar ingen roll om det så är Omar Borkan Al Gala som står utanför ICA och beter sig gränslöst. Jag ska visas respekt oavsett, punkt. 

• BandAnna

Det spelar ingen roll om det så är Omar Borkan Al Gala som står utanför ICA och beter sig gränslöst. Jag ska visas respekt oavsett, punkt. 

• Anonym (Fjodor)

Man ska inte uppmuntra fula killar. De kan få för sej att de har en chans.
  • Fiona M

(Kvinna23), Om killar tycker det är jobbigt att bli bedömda efter enbart utseende kanske de ska sluta att göra detsamma?

• Anonym (T)

Ibland kan det hjälpa att faktiskt vara lite "kall" och bara säga hej för att sen fortsätta med sitt. Du har ingen skyldighet att ta av din tid för att prata med folk du inte är intresserad av. Kan verka lite taskigt men bättre än att bli kallad hora kan jag tycka..

• Fobiker

Jag gissar att dessa killar tror att de räddar ansiktet, kanske t.o.m. sin manlighet, genom att reagera aggressivt. Skulle de förstå hur patetiska de framstår i andra personers ögon kanske de skulle vara lite mer ödmjuka. Kan man inte ta ett nej, skall man inte fråga, så enkelt är det.

Svar på tråden Killar som blir arga när man dissar.