Inlägg från: Anonym (Ssk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssk)

Bakre framfall ÄCKELVARNING

Anonym (Men va?) skrev 2015-02-07 08:27:05 följande:

Jag är gravid med första barnet och har aldrig hört talas om fistelgång!! Låter ju helt fruktansvärt! Vad gör man åt det ifall det händer, är det helt säkert att det går att åtgärda och blir det helt bra igen? Fyfan i hela helvetet alltså

Man opererar fistelgångar. Dock har de en tendens att återkomma om man har otur. Framfall kan man också operera men det behöver man oftast göra flera ggr framåt i tiden för det finns ingen bra permanent fix tyvärr.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (äntligen Mamma) skrev 2015-02-08 10:23:27 följande:

Så du tror med andra ord att man kan önska sig KS bara?

För då tror du fel. Jag har alltid varit förlossningsrädd, så pass att jag inte ens vågade försöka få barn i många år, men så kom den stora längtan och vi hade några jobbiga år med många missfall och svårigheter. Så när det äntligen fungerade fick jag gå på samtal med både spec. aurora BM o läkare och förklarade min rädsla för att spricka och att bli skadad i underlivet, att barnet skulle fastna och dö eller skadas. Men i slutändan fick jag inte KS beviljat. Så förlossningen blev vaginal och i slutet tog de sugklocka och yttre press för att få ut barnet (som visade sig ligga med pannan först)...det var min mardröm och helt fruktansvärt. Men vi överlevde.

Jag sprack förstås en del, men sen efter några veckor upptäckte jag en "boll" i slidöppningen. Jag fick framfall och förmodligen pga den svåra förlossningen.

Det har nu gått 9 månader och jag har varit på flera BM o läkarbesök,men de vill bara vänta och se om det ska bli bättre. Nu ska jag äntligen få en prolapsring som hjälp.

Men det är ju fruktansvärt att de tvingar en att föda vaginalt till vilket pris som helst och sen när man får en skada är det "bara att vänta" och de förminskar ens besvär.

Det är nog olika var man bor. Själv fick jag snittet godkänt och bokat på första läkarsamtalet. Gick bara gos min vanliga bm innan och inga speciella samtal om snitt. Hon skickade en remiss och på samtalet där blev det godkänt efter en halvtimme. Första barnet, jag är rädd för att barnet ska fastna och skadas. Trist att det är så olika..
Svar på tråden Bakre framfall ÄCKELVARNING