Jag skäms över att vara ensam
Det är såhär att jag är 30 år gammal och har inga riktiga vänner och har egentligen inte haft sedan jag gått i gymnasiet och jag gör inte särskilt mycket på fritiden heller förutom att engagera mig litegrann politiskt där jag går på möten och så och minglar lite efteråt.
Jag hatar när folk frågar på fredagen "vad ska du göra i helgen?" och jag har aldrig något att berätta och idag fick jag höra "Gör du aldrig något på helgerna?". Det var precis sådär det är efter semestern på sommaren när alla kommer glada och frågar vad man gjort under sommaren och jag har absolut ingenting att berätta då det enda jag gör på semestern är att gå runt ensam och ta långa strandpromenader.
Jag har kommit till en punkt där jag inte vet hur jag ska tackla det här och jag mår dåligt över att andra tycker jag är en loser. För det är jag faktiskt, jag har inte åstadkommit något alls i mitt liv. Visst har jag ett jobb men nu har jag även börjat vantrivas där för att alla vet vilken loser jag är. Jag har försökt att få kompisar och så men jag har otroligt jävla svårt för det, jag klickar inte med människor alls även fast jag verkligen försöker ta vara på varje chans jag får att komma nära en annan människa. På dom få fester jag går på så tycker ändå en hel del andra människor att jag är ganska rolig alkoholpåverkad men det är ju bara där, inte annars.
Vad tycker ni att jag ska göra? Jag kan inte hantera det här själv.