Leva med svärmor 3 mån/år!!
Vill verkligen veta vad ni där ute tycker om mitt dilemma! Jag har varit gift i 12 år och har två barn med en man från ett annat land.VARJE sommar reser hans mamma till Sverige och bor hos oss i 3 månader,från juli till september. Hon kan inte ett ord svenska eller engelska och det är hemskt jobbigt,stelt,obekvämt att gå runt och le som ett fån och försöka få fram nåt att säga /fråga om min man exempel är på arbetet och jag och svärmor är själva hemma med barnen. Jag tycker inte illa om henne som person men hon "tar"hela sommaren! Och jag känner mig inte bekväm i mitt eget hem .Hon kommer alltid den tiden min efterlängtade semester äntligen börjar (då tyvärr även hon har semester då) och ska vi åka och campa eller bada osv så är hon självklart med .När hon är hemma hos oss städar hon huset tills hon blir blå,samt bakar lagar mat och tvättar. När hon inte städar sitter hon i soffan och tittar på sina såpor (på sitt språk ) då brukar jag sitta i sovrummet och trycka förra sommaren ljög jag ibland och sa att jag var tvungen att åka och handla bara för att komma hemifrån en stund.När jag tar upp detta med min man svarar han så här- Det är min mamma och barnens farmor,hon är självklart alltid välkommen hem till oss ,hon kommer bara EN gång om året och det får du stå ut med,hon har bara ledigt från sitt arbete på sommaren så hon kan inte komma någon annan tid på året ,när jag frågar varför hon måste stanna så länge så blir han arg och säger att biljetter och visum osv är dyra (det betalar min man) och han lägger inte ut så mycket pengar om hon ska stanna några veckor,och nu har det börjat fixas med papper och visum för kommande sommar,och jag vill bara elda upp dom där förbannade papperna ! Överdriver jag ? Borde jag bara "stå ut" har jag fel och är självisk som inte "unnar" min man att få njuta av sin mammas sällskap? Vad tycker ni?