Missfall?
Hej..
svårt att förklara allt men försöker..
Hade sett fram emot att få skriva i forum och dela glädjen fram till bf. Tyvärr ser det inte ljust ut för min del. Fick blödning i onsdags och åkte in och gjorde vul. Där fick jag se en liten med tickande hjärta vilket kändes skönt men hon såg även blodklumpar i livmodern som kunnat bero på att det funnits ett till foster, så jag skulle nog blöda lite mera. När jag sedan kom hem på kvällen kom det massor med klarrött blod. Det forsade och varade mkt tills morgonen och sedan blev det bara rosa flytning.. nästa natt kom det dock tillbaka och jag ringde gynmottagningen och fick komma in direkt för vul...
Väl där undersöks jag genom vul och läkaren går ut mitt i undersökningen och hämtar två läkare till.. där står alla och diskuterar om det är missfall eller inte medan jag ligger där och ingen säger något till mig på ett tag samtidigt som jag gråter... hur som..
Efter ett tag sa dem att det var missfall och att blod klumparna inte var det, utan att det var myom.. samtidigt som han inte kunde se struktur eller aktivitet på fostret.. när han ska sluta så säger han helt plötsligt: " det där såg ut som nån aktivitet" (hjärtat) men kan inte säga då det är såå mkt blod i livmodern att det är svårt.. nu ska jag avvakta i en vecka i väntan på vad som sker i magen.. så otroligt jobbigt. Bara gråter????
Blödningen slutar inte och när jag kom hem kom flera stora klumpar.. som lever..
Jag vill tro att min första läkare hade rätt när hon sa att det var klumpar från ett tvillingmissfall och inte myom (muskelknutor), och att det är klumparna (ena tvillingen) som kommit ut nu..
Vad tror ni? Lever min böna tro? Är i vecka 7-8 någonting..
Så orolig men helt inställd på missfall men någon liten procent vill tro annat..