emelie vilmer skrev 2015-02-07 14:42:49 följande:
Jag antar att fostret som jag hade sett hjärtslag på två dagar innan inte har kunnat tillbakabildats eller åkt ut i en Leverklumpar bara efter två dagar. Men tänkte att det som dem är blodklumpar alternativt myom kanske var rester från ett annat foster som dött tidigare? Jag hoppas verkligen det är som du säger att dem missade då det var svårt att se. Håller tummar och tår.
emelie vilmer skrev 2015-02-07 14:45:03 följande:
Föresten.. vilken vecka var du i då när dem inte såg?
Tillbakabildning går inte så fort, men det kan ju följa med koaglerna ut om det nu är ett missfall.
Jag var i 8+3 men hade ett MA som stannat i v 5-6 (4-5mm embryo). På dagen konstaterades det vara dött, på kvällen sökte jag akut för så fruktansvärda smärtor och då hittade den läkaren (ignorant kärring) knappt ens hinnsäcken, och den var "tom". Dagen efter fick jag akuttid på gyn och då fanns embryot där, tydligt och klart.
Dagen därpå blödde jag ut det ihop med massa koagler, men hinnsäcken syntes jättetydligt så jag visste när det kom ut. Den (säcken) var stor som en 5-krona.
När jag blödde ut en tvilling nästa graviditet var jag i vecka 5 och märkte aldrig av när det kom ut, inga koagler eller så, bara sparsam blödning. Andra bebisen hänger kvar och är i v.26 nu. :)