• Zam96

Unga gravida med BF hösten 2015?

Hej! Jag är 18 år, har en son på ett år, gift sedan 8 månader tillbaka och plussade för några dagar sedan med vårat andra barn. BF 14 Oktober än så länge.

Finns det fler som vill följas åt till hösten? Glad Alla som vill är självklart välkomna, oavsett ålder! (Vi ser alla olika på vad som klassas som ungt)

• Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?
  • isabelless
    Zam96 skrev 2015-02-18 21:01:12 följande:
    Ja, dock finns det ju färre att välja mellan.. Skulle jag få bestämma skulle det bli en bugaboo Donkey eller en Emmaljunga Double Viking... Men mannen som är snål (riktigt jävla snål alltså, det går inte ens att slänga mat när man är mätt och allt måste frysas för att det då har längre hållbarhet så att det inte blir dåligt och måste slängas) kan gå med på en begagnad babytravel typ ;) Vi får se hur vi löser det! Vi har ju tid på oss.

Ja, jag bloggar på nouw.com/längtan
    Bloggen är inte länkad på facebook osv, inte ens mamma (som står mig nära) vet om den, det känns skönt faktiskt :) Hade varit kul att följa andra! :)
    isabelless skrev 2015-02-18 20:45:49 följande:Känner igen mig i tankarna om andras åsikter.. Jag har alltid haft väldigt lätt att ta åt mig och rätta mig efter andra, det är nu först på senare tid som jag börjat lära mig säga nej och säga ifrån om det är något. Lätt blivit att jag bara håller med istället för att säga till exempel "nej jag tycker faktiskt såhär". Ja ni förstår.. Men som sagt, börjar lära mig allt mer hur onödigt det är att ens bry sig!

Hur har dina vänner reagerat på första barnet? Jag kan tänka mig att det är blandade reaktioner.. :)

Vad söta magar ni har allihopa! Ni kommer svimma då ni ser min. Ska ordna en bild. Jag har exploderat den här veckan, magen är gigantisk haha. ;) Tur det är supermysigt!

Sån har jag också varit, man bara följer med strömmen för att det är lättare och bättre än att sticka ut och dra upp en diskussion typ :P

Jag hade redan förlorat många vänner när jag blev gravid, jag hade hoppat av gymnasiet och hade problem med min psykiska hälsa. Min närmsta vän försökte själv skaffa barn #2 med sin partner (utan att lyckas...) så hon hade till att börja med svårt att dela min glädje och det var ofta så att jag fick undvika graviditetssnack med henne. Hon är dock 6 år äldre och har en son på 4, snart 5 år nu så hon var ju ungefär i samma fas ändå :)

Har du gått ut med graviditeten? berättat för dina vänner oså? Hur har de reagerat isf? :)
    Åh, Emmaljungas är ju sååå fin!! Haha Ja precis, dessa 9 månader behövs ju inte bara för barnets tillväxt, perfekt tid för all sorts förberedelser!

Åh okej, då ska jag lika på den!

Vi är nog väldigt lik varandra du och jag.. Även jag har hoppat av gymnasiet, pga sjukdom, kronisk värk i leder och muskler. Det mest otroliga är att sedan jag blev gravid har jag inte haft minsta lilla ont. Så jag har börjat jobba faktiskt Iallafall så.. Just pga det så kan man nog säga att de "vänner" jag har är ganska långt ifrån mig. Umgås mest med sambons syskon m familj som är i ungefär samma ålder!

Nej bara blivande mormor/morfar/farmor och farfar vet. Även min mormor, min syster och min kusin samt hennes sambo. De ska också ha barn i sommar så det är kul! I helgen ska sambons alla syskon få veta.

Vänner får nog vänta till efter RUL! Dudå?
  • fannyyy

shit vilka fina magar ni har! :D har era tuttar börjat bli större? jag lever i min sportbh just nu.. haha!

• emmmsa

sorry för naket! men denhär bilden tog jag nu, man ser skillnad på morgon och kväll tycker jag!

sen mina bröst är och har alltid varit ingenting, men jag tycker att dom har växt liiite iallafall!

• Zam96
    isabelless skrev 2015-02-18 21:16:46 följande:
    Åh, Emmaljungas är ju sååå fin!! Haha Ja precis, dessa 9 månader behövs ju inte bara för barnets tillväxt, perfekt tid för all sorts förberedelser!

Åh okej, då ska jag lika på den!

Vi är nog väldigt lik varandra du och jag.. Även jag har hoppat av gymnasiet, pga sjukdom, kronisk värk i leder och muskler. Det mest otroliga är att sedan jag blev gravid har jag inte haft minsta lilla ont. Så jag har börjat jobba faktiskt Iallafall så.. Just pga det så kan man nog säga att de "vänner" jag har är ganska långt ifrån mig. Umgås mest med sambons syskon m familj som är i ungefär samma ålder!

Nej bara blivande mormor/morfar/farmor och farfar vet. Även min mormor, min syster och min kusin samt hennes sambo. De ska också ha barn i sommar så det är kul! I helgen ska sambons alla syskon få veta.

Vänner får nog vänta till efter RUL! Dudå?
    Ja, jag hoppade dock av pga att jag mådde dåligt inom mig. Jag hoppade av hösten 2012 och i januari 2013 fick jag min diagnos borderline och skulle till ett behandlingshem osv. Men det blev inget med det, jag bodde hos min pappa, killens mamma och min mamma tills jag fick egen lägenhet när jag var i vecka 20-22, då var jag 17 år :) Skönt att du varit fri från smärtan nu! Hoppas det håller sig borta också.

Hur har de tagit nyheten då? :) Min pappa och hans flickvän ska ju få barn i sommar (jag får då alltså ett syskon till..!) så där var en stor anledning till att jag berättade för dem, eftersom hon frågat lite och visste att vi ville ha ett barn till.

Jag ska försöka hålla mig från att berätta på facebook osv till efter RUL, dock blir det väl inte så jättesvårt eftersom jag är så rädd för alla fördomar ;) Men gör vi ultraljud innan så vet jag att jag kommer vilja skrika ut till hela världen typ och visa det lilla miraklet (så var det när jag väntade sonen).
  • Zam96
    fannyyy skrev 2015-02-18 21:22:20 följande:

shit vilka fina magar ni har! :D har era tuttar börjat bli större? jag lever i min sportbh just nu.. haha!

Jag levde i bikinitopp både med sonen i magen och första grav som slutade i missfall. Denna gång hade det nog varit skönt med den också men jag är fast vid mina vanliga behåar :) Men jag tycker inte de vuxit så mycket, men det gjorde de iof inte när mjölken rann till heller, de blev bara stenbumlingar. Kanske har mina bröst blivit större under tidigare graviditeten för att sedan stanna i den storleken, jag vet inte :)
  • isabelless
    Zam96 skrev 2015-02-18 22:11:44 följande:
    Ja, jag hoppade dock av pga att jag mådde dåligt inom mig. Jag hoppade av hösten 2012 och i januari 2013 fick jag min diagnos borderline och skulle till ett behandlingshem osv. Men det blev inget med det, jag bodde hos min pappa, killens mamma och min mamma tills jag fick egen lägenhet när jag var i vecka 20-22, då var jag 17 år :) Skönt att du varit fri från smärtan nu! Hoppas det håller sig borta också.

Hur har de tagit nyheten då? :) Min pappa och hans flickvän ska ju få barn i sommar (jag får då alltså ett syskon till..!) så där var en stor anledning till att jag berättade för dem, eftersom hon frågat lite och visste att vi ville ha ett barn till.

Jag ska försöka hålla mig från att berätta på facebook osv till efter RUL, dock blir det väl inte så jättesvårt eftersom jag är så rädd för alla fördomar ;) Men gör vi ultraljud innan så vet jag att jag kommer vilja skrika ut till hela världen typ och visa det lilla miraklet (så var det när jag väntade sonen).
    Alla har blivit fantastiskt glada och längtar så. Det blir första barnbarnet på båda sidor :)

Jag förstår och håller med :)
  • fannyyy

Hej brudar, allt bra ?

Va på apoteket och köpte olja för gravida magisar och kosttillskott för gravida, har även pratat med gyn o ska dit i veckan :) vad har ni för kosttillskott till era små liv? Samt vad ni har till magen

• Zam96
    fannyyy skrev 2015-02-19 20:44:04 följande:

Hej brudar, allt bra ?

Va på apoteket och köpte olja för gravida magisar och kosttillskott för gravida, har även pratat med gyn o ska dit i veckan :) vad har ni för kosttillskott till era små liv? Samt vad ni har till magen

Jag har Apotekets gravidtabletter bara. Det där med att smörja magen för att undvika bristningar är myt men när jag väntade sonen fick jag smörja med miniderm pga klåda, därefter kom bristningarna över en natt. Men det är ju mysigt att smörja när magen börjar växa så det gjorde jag ändå.

Har tänkt att smörja med bio oil lite då och då eftersom jag redan har bristningar från förra grav :)
  • isabelless
    fannyyy skrev 2015-02-19 20:44:04 följande:

Hej brudar, allt bra ?

Allt är bra med mig. Trött men annars ok! Själv då? :)

Jag äter faktiskt inga kosttillskott alls. Alla värden var bra på senaste kontrollen så känner ingen brådska att börja med det faktiskt. Åt folsyra tidigare men min barnmorska sa att de inte har någon effekt efter vecka 12 så de har jag slutat med nu :)

Till magen har jag köpt oljan "Grow and glow" från Löwengrip Care & Color. Bara testat den en gång än så länge, kändes bra! Går in i vecka 14 imorgon så det kanske är dags att börja smörja lite mer regelbundet :)
  • höstjejen

Börjar känna mig lite större nu, tiden går så otroligt sakta känns det som
    v 15 (14+3) 

Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?