• Anonym (Fundersam)

Jobba "utan" avtal??

När jag igår frågade chefen, när jag skulle få mitt nya anställningsavtal, då mitt gamla bara gällde fram till 31/1, blev hen sur och sa att det frågan fick man inte ställa, då det varit så många sjuka och det hade varit massa annat som kommit mellan, plus att hen själv varit sjuk.

Får man verkligen jobba om avtalet har gått ut??

• Svar på tråden Jobba "utan" avtal??
  • Eleonor01
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-02-07 15:35:31 följande:

När jag igår frågade chefen, när jag skulle få mitt nya anställningsavtal, då mitt gamla bara gällde fram till 31/1, blev hen sur och sa att det frågan fick man inte ställa, då det varit så många sjuka och det hade varit massa annat som kommit mellan, plus att hen själv varit sjuk.

Får man verkligen jobba om avtalet har gått ut??

Det är ett lagbrott att inte ha ett skriftligt oavsett om det finns ett muntligt eller ej. Har precis haft diskussioner m facket
  • Anonym (Fundersam)

Ja, jag var lite osäker, men det känns som att det borde vara olagligt! Då hade jag ju rätt på känn. :-/

Har inte rakt på fått muntligt avtal, men jag har fått mitt månadsschema får februari, så vet att jag får vara kvar månaden ut iaf.

• Eleonor01
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-02-07 19:42:07 följande:

Ja, jag var lite osäker, men det känns som att det borde vara olagligt! Då hade jag ju rätt på känn. :-/

Har inte rakt på fått muntligt avtal, men jag har fått mitt månadsschema får februari, så vet att jag får vara kvar månaden ut iaf.

Om man inte fått något så är man fastanställd
Svar på tråden Jobba "utan" avtal??