• Pappman

Har SD en trollgrupp liknande Putins?

Tycker att det är extremt många SD åsikter på forumet och inför valet var det ännu värre.

Nu till min fundering, jag tror det var DN som rapporterade om " Putins trollfabrik" i S:t Petersburg här nyligen. Där de anställde folk för att sprida regimvänlig propaganda och klanka ner på motståndare över sociala medier.

Skulle det vara möjligt att SD har en liknande grupp med tanke på hur välrepresenterade de är här på forumet?

• Svar på tråden Har SD en trollgrupp liknande Putins?
  • micro113

...och på flashback, och på facebook, och på sweddit...

Vad tror du själv?

• Prällen

Jag har faktiskt undrat samma sak. Dom syns väldigt mycket på nätet.

• Flash Gordon
    Pappman skrev 2015-02-07 16:16:44 följande:

Tycker att det är extremt många SD åsikter på forumet och inför valet var det ännu värre.

Nu till min fundering, jag tror det var DN som rapporterade om " Putins trollfabrik" i S:t Petersburg här nyligen. Där de anställde folk för att sprida regimvänlig propaganda och klanka ner på motståndare över sociala medier.

Skulle det vara möjligt att SD har en liknande grupp med tanke på hur välrepresenterade de är här på forumet?

Knappast troligt. Ett organiserat sådant arbete hade förmodligen inte kunnat hemlighållas.

En organiserad SD-drive på nätet är en önskedröm för SD:s motståndare eftersom alternativet vore att det faktiskt är självständigt folk som tycker och skriver - vilket förmodligen vore en mardröm för samma folk.

Det kan iofs vara så att SD rent generellt har många sympatisörer som hänger på nätet (i jämförelse med exempelvis FP) och att det kan vara en förklaring.
  • micro113
    Prällen skrev 2015-02-07 17:03:08 följande:

Jag har faktiskt undrat samma sak. Dom syns väldigt mycket på nätet.

Menar du att det går att som SD:are synas någon annanstans?
  • FDFMGA

Ja, det skulle jag tro.

Inte avlönat och inte så organiserat som i Ryssland - men nog finns det en tanke bakom att SD-orkestern ständigt tutar ut sitt budskap exempelvis på FL.

Propagandan för SD lär ju vara ungefär hundra gånger mer frekvent här på FL än för de andra partierna tillsammans.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • kanskedetdu

HAHAHAHA

Ni är sååå gulliga =)

Små tussar ,Sverige håller på att gå under pga en extrem massinvandring,svenskarna far väldig illa och blir behandlade som dom vore andraklassens medborgare  ,och välfärden har kraftigt nedmonteras

Sverige för en ohållbar politik som kommer skapa ett inbördeskrig om vi inte bromsar massinvandringen,det blir mer och mer laglösa zoner för varje dag som går, där polis i kravallutrustning krävs för att myndigheten ska kunna göra sitt jobb

Vi har ENORMA problem och ett ENDA parti vill lösa detta,sd växer av anledningen och även dess röst blir högre på nätet

Sen får ni sitta och hitta på konspirationsteorier till höger och vänster,svaret är ganska enkelt faktiskt ,folk har TRÖTTNAT

2018 kan sd vara Sveriges största parti ,ha de så kul =)

• MEE83

Det kallas Astroturfing och det är något som har använts av fler än Putins regim, sedan om SD har anställda som gör det är en annan femma, personligen så tror jag mer om att det handlar om att SD-anhängare har mycket tid att lägga ner på att sitta och skriva på internet, eller att dom prioriterar sin tid till just det. De flesta andra människor har annat för sig...

• Prällen
    kanskedetdu skrev 2015-02-07 18:06:47 följande:

HAHAHAHA

Ni är sååå gulliga =)

Små tussar ,Sverige håller på att gå under pga en extrem massinvandring,svenskarna far väldig illa och blir behandlade som dom vore andraklassens medborgare  ,och välfärden har kraftigt nedmonteras

Sverige för en ohållbar politik som kommer skapa ett inbördeskrig om vi inte bromsar massinvandringen,det blir mer och mer laglösa zoner för varje dag som går, där polis i kravallutrustning krävs för att myndigheten ska kunna göra sitt jobb

Vi har ENORMA problem och ett ENDA parti vill lösa detta,sd växer av anledningen och även dess röst blir högre på nätet

Sen får ni sitta och hitta på konspirationsteorier till höger och vänster,svaret är ganska enkelt faktiskt ,folk har TRÖTTNAT

2018 kan sd vara Sveriges största parti ,ha de så kul =)

Jag kan nog inte rucka på din världsbild, men vill ändå hålla med om att välfärden har monterats ned samt säga att det inte har ett dugg med invandringen att göra.
    Du kanske ska försöka med ett parti lite mer till vänster om du vill ha tillbaka välfärden?
  • Prällen

Man vet att man är en SD-anhängare om man ofta är hatisk på nätet..

• kanskedetdu
    Prällen skrev 2015-02-07 18:28:39 följande:
    Jag kan nog inte rucka på din världsbild, men vill ändå hålla med om att välfärden har monterats ned samt säga att det inte har ett dugg med invandringen att göra.
    Du kanske ska försöka med ett parti lite mer till vänster om du vill ha tillbaka välfärden?
    Klart det har,politik har med prioriteringar att göra,och när svenskar blir bortprioriterade och beskyllda till att vara elaka rasister om dom har en åsikt om detta, så kan de orsaka ett vist folkligt missnöje
Svar på tråden Har SD en trollgrupp liknande Putins?