Bekant köpte sig 2000 följare på instagram
Jag har en kompis/bekant och vi följer varandra på instagram. Jag kommer ihåg när vi lärde känna vardnar att jag förundrades över att hon hade 2200 följare på hennes instagram och jag kommenterade det och sa; Oj vad många följare du har! Själv har jag 20 st. Då ryckte hon bara på axlarna och sa: Jaha jaså?
Ni som har instragram vet ju att för någon månad sedan så började instagram rensa sk spökföljare dvs, följare med tomma konton som folk har köpt på internet. Tex så fanns det sidor där företag sålde followers, tex så kunde man för 500 kr köpa tex 1000 följare och för lite mer pengar tex 2000 följare.
När sedan instagram började rensa alla sådana typ av konton så förlorade många följare särskilt halvkända konton som köpt till sig följare för att locka fler följare. Tex någtra sjönk från 10 000 följare till 7000 följare vilket är för många för att vara en slump, personen hade köpt sig följare.
Jag gick in på min kompis konto och såg till min förvåning eller ja jag misstänkte det, att hon gått från 2200 följare till 210 följare eller något sådant! Uppenbarligen hade hon köpt sig 2000 följare! Hon är 24 år och man kan tycka att hon borde växt ifrån det där.
Nu är hopn väldigt ego och kovar saker som hon inte håller, vill vara populär och vänder kappan efter vinden. Men är det inte väldigt fult och falskt att köpa sig 2000 följare för tex 800 kr när man är så gammal som hon? Uppenbvarligen ville hon att alla hennes kompisar på instagram ska se att hon är populär och att många vill följa henne, men detta är patetiskt.
Hon pratar jämt om att hon ställer upp i saker för att det ser bra ut på CV:t tex att vara stödperson åt handkappade, men att hon egentligen inte bryr sig om dem.