• Anonym (verka populär)

Bekant köpte sig 2000 följare på instagram

Jag har en kompis/bekant och vi följer varandra på instagram. Jag kommer ihåg när vi lärde känna vardnar att jag förundrades över att hon hade 2200 följare på hennes instagram och jag kommenterade det och sa; Oj vad många följare du har! Själv har jag 20 st. Då ryckte hon bara på axlarna och sa: Jaha jaså?

Ni som har instragram vet ju att för någon månad sedan så började instagram rensa sk spökföljare dvs, följare med tomma konton som folk har köpt på internet. Tex så fanns det sidor där företag sålde followers, tex så kunde man för 500 kr köpa tex 1000 följare och för lite mer pengar tex 2000 följare. 

När sedan instagram började rensa alla sådana typ av konton så förlorade många följare särskilt halvkända konton som köpt till sig följare för att locka fler följare. Tex någtra sjönk från 10 000 följare till 7000 följare vilket är för många för att vara en slump, personen hade köpt sig följare. 

Jag gick in på min kompis konto och såg till min förvåning eller ja jag misstänkte det, att hon gått från 2200 följare till 210 följare eller något sådant! Uppenbarligen hade hon köpt sig 2000 följare! Hon är 24 år och man kan tycka att hon borde växt ifrån det där. 

Nu är hopn väldigt ego och kovar saker som hon inte håller, vill vara populär och vänder kappan efter vinden. Men är det inte väldigt fult och falskt att köpa sig 2000 följare för tex 800 kr när man är så gammal som hon? Uppenbvarligen ville hon att alla hennes kompisar på instagram ska se att hon är populär och att många vill följa henne, men detta är patetiskt.

Hon pratar jämt om att hon ställer upp i saker för att det ser bra ut på CV:t tex att vara stödperson åt handkappade, men att hon egentligen inte bryr sig om dem.

• Svar på tråden Bekant köpte sig 2000 följare på instagram
  • Anonym (*)

Jag förstår inte vad åldern har med saken att göra,

Men lika löjligt är ju att följa en person som man inte gillar och respekterar.

• Anonym (lika)
    Anonym (verka populär) skrev 2015-02-08 16:32:28 följande:

Jag gick in på min kompis konto och såg till min förvåning eller ja jag misstänkte det, att hon gått från 2200 följare till 210 följare eller något sådant! Uppenbarligen hade hon köpt sig 2000 följare! Hon är 24 år och man kan tycka att hon borde växt ifrån det där. 

Jag antar att ni är i ungefär samma ålder och jag kan tycka att man i den åldern borde vuxit ifrån det där med att snacka skit om de man kallar sina kompisar. Det är nog ungefär lika fult och falskt som att köpa följare på instagram, så ni spelar nog i samma liga :)
  • Presidentens son

Hon kanske är lesbisk? Jag läste någonstans att lesbiska tenderar att köpa följare?

• Panduro

800 kr? Är det så jäkla dyrt?! Ja, barnsligt är det verkligen att köpa sig följare på instagram, finns väl ingen som bryr sig om hur många följare en anna person har.. Men det är ju hennes plånbok.

• Griseknoen35

Är det inte väldigt fult och falskt att skriva taskiga trådar på familjeliv om dem som man kallar vänner? Är inte det till och med ännu fulare och falskare än att köpa sig följare på instagram?

• Anonym (verka populär)

Nej jag tycker inte att det är fult alls med tanke på hur hon behandlat mig. Nu drog jag till med 800 kr, men det var runt 100 kr, men minns inte exakt vad det kostade. 

• Anonym (Hej)

Det behöver inte vara så att man har köpt followers!

Jag hade typ 4200 följare innan de gjorde denna rensningen... Tänkte att åh va skönt att de ska rensa för måååånga av dessa är skräpkonton säkert.

Och jag har då inte köpt nånting?

Hade en gång i tiden väldigt fina bilder med många likes som vissa inspiration konton kunde lägga upp o tagga mig så på så vis fick man följare osv..

Nu har jag ca 2600. Så det har ju försvunnit en del!-

Är inte så aktiv längre

• Anonym (Hej)

Så alltså kan det vart att man bara fått en massa skärpkonton som råkat följa en!

• Anonym (verka populär)
    Anonym (Hej) skrev 2015-02-08 20:24:54 följande:

Det behöver inte vara så att man har köpt followers!

Jag hade typ 4200 följare innan de gjorde denna rensningen... Tänkte att åh va skönt att de ska rensa för måååånga av dessa är skräpkonton säkert.

Och jag har då inte köpt nånting?

Hade en gång i tiden väldigt fina bilder med många likes som vissa inspiration konton kunde lägga upp o tagga mig så på så vis fick man följare osv..

Nu har jag ca 2600. Så det har ju försvunnit en del!-

Är inte så aktiv längre

2600 har du nu men jag antar att du är någon som är väldigt aktiv? och det är inte den här tjejen. Hon gör ett inlägg kanske ett par ggr i månaden max som inga kommenterar, kanske någon ibland. Hon köpte sig följare för allt handlar om status för henne.

Hon lovar saker som hon inte håller och utnyttjar en. Vi bestämmer att vi ska ses, sedan när man hör av sig så säger hon att hon ska träffa en annan kompis om en timma men om jag är i stannu så kan hon ses innan då hon sitter på ett fik med en annan kompis! Bestämmer man att vi ska ses på fredag och åka till ikea så hör hon inte av sig utan jag får göra det, och då säger hon att oj då hon åkte visst med syrran istället och ska åka hem nu, men jag hinner dit om jag skyndar mig för snart ska de åka hem.
Svar på tråden Bekant köpte sig 2000 följare på instagram