• yakumo

Vilken SD politiker var "personligt förolämpad" att vara lika svensk som en annan svart politiker

Hej

Jag håller på att leta efter ett klipp från en partiledardebatt i riksdagen där en mörkhyad politiker säger något i stil med "Vi är alla svenskar" om att alla har lika värde. Och då får han till svar från en annan politiker (jag gissar kille från SD) "Jag tar det som en personlig förolämpning när du säger att vi två skulle vara lika svenska".

Det var flera år sen jag såg klippet så jag kan komma ihåg detaljerna fel.

Är det nån som vet vilka personerna är och ev kan hitta en länk till klippet?

Tack.

• Svar på tråden Vilken SD politiker var "personligt förolämpad" att vara lika svensk som en annan svart politiker
  • Akua

Sorry, jag har ingen aning. Men vill gärna se det jag med, så kommer du på det så får du mer än gärna skriva det! :)

• sjuttiofemman

Björn Söder mot Adnan Dibrani gissar jag på :)

Alltid lika skoj att höra ärkerasisten Söder göra bort sig.

Eller tänkte du på järnrörsnatten med Kent Ekeroth som säger ungefär samma sak?

• nr6
    sjuttiofemman skrev 2015-02-09 16:51:36 följande:

Björn Söder mot Adnan Dibrani gissar jag på :)

Alltid lika skoj att höra ärkerasisten Söder göra bort sig.

Eller tänkte du på järnrörsnatten med Kent Ekeroth som säger ungefär samma sak?

Göra bort sig?  Adnan Dibrani är ingen svensk, han är juge så i sak stämmer utlåtande.

Han kanske önskar han föddes i Sverige men så är inte fallet.

• sjuttiofemman
    nr6 skrev 2015-02-09 19:18:10 följande:

Göra bort sig?  Adnan Dibrani är ingen svensk, han är juge så i sak stämmer utlåtande.

Han kanske önskar han föddes i Sverige men så är inte fallet.

Haha kul vinkling! Svensk eller inte, varför blir Söder så otroligt kränkt av att bli ifrågasatt av Dibrani?
  • nr6
    sjuttiofemman skrev 2015-02-09 19:37:25 följande:
    Haha kul vinkling! Svensk eller inte, varför blir Söder så otroligt kränkt av att bli ifrågasatt av Dibrani?

Nu vet jag inte vad debatten gick ut på men söder kanske är stolt att vara svensk och tyckte det var löjligt att en jugge skulle slänga tramsiga påstående i ansiktet på han?

• sjuttiofemman
    nr6 skrev 2015-02-09 19:51:07 följande:

Nu vet jag inte vad debatten gick ut på men söder kanske är stolt att vara svensk och tyckte det var löjligt att en jugge skulle slänga tramsiga påstående i ansiktet på han?

Björn Söder är en stolt rasist. Han blev dödligt kränkt av att Dibrani undrade varför Sd tycker så synd om de äldre enbart när det handlar om att dra ner på invandringen. Och påpekade samtidigt att Sd har röstat för massiva skattesänkningar för de rikaste. Vilket underförstått då tolkas som att Sd bara har de äldre i åtanke när de får en chans att sparka på de med mörkare färg på huden. Dvs ren rasism.
  • Akua

Haha fy fan. Alltså Björn söder, oftast tycker jag att han bara är hemsk men här kan jag inte låta bli att skratta åt honom. Det hela blir bara väldigt väldigt löjligt.

• sjuttiofemman
    Akua skrev 2015-02-09 21:27:42 följande:

Haha fy fan. Alltså Björn söder, oftast tycker jag att han bara är hemsk men här kan jag inte låta bli att skratta åt honom. Det hela blir bara väldigt väldigt löjligt.

Ja han är löjligt vidrig. Synd på ett sätt, invandringen skulle kanske behöva diskuteras rent förutsättningslöst. Men rasistiska Sd har förstört alla chanser till det.
  • Akua
    sjuttiofemman skrev 2015-02-09 21:30:50 följande:

Ja han är löjligt vidrig. Synd på ett sätt, invandringen skulle kanske behöva diskuteras rent förutsättningslöst. Men rasistiska Sd har förstört alla chanser till det.

Jag vet. Vi har ju problem i samhället. Segregation, immigration....osv osv. Och vi behöver ha seriösa diskussioner hur vi blir bättre på att beblanda oss med varandra, stödja traumatiserade flyktingar osv osv. Med SD har "snott" rätten att prata om detta. Väldigt väldigt synd!!
  • Cal XVI Gustf

Det är väl egentligen inget som hindrar er från att diskutera det?

Svar på tråden Vilken SD politiker var "personligt förolämpad" att vara lika svensk som en annan svart politiker