Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Light in the box, har ni handlat därifrån?

nursebetty skrev 2015-02-09 17:29:35 följande:

Jag har gjort och du får varorna du beställt men kläderna ser inte alls lika fina ut i verkligheten som på bilderna, passformen är dålig och storlekarna stämmer inte osv.

öh va?
    Jag beställde min bröllopsklänning därifrån "custom made" och den satt som en smäck.
  • Fjärilslarv
    Anonym (Linda) skrev 2015-02-09 17:32:28 följande:
    Det var ett lite roligare svar att läsa.. :) 

Tänkte lite kläder till barnen och mig. Nån t-shirt till mannen osv. 
    Blir mycket kläder för liten peng, om det stämmer..
    fast de vanliga kläderna kan du inte ta custom made, det är bara brudklänningar, festklänningar osv. 
  • Fjärilslarv
    Anonym (Eh?) skrev 2015-02-09 17:40:44 följande:
    Jag minns att du en gång sa att du och din man beställde din bröllopsklänning från en kinesisk sida. Detta skrev du för ett är sedan men jag har ett skarpt minne så jag minst. Hur ska du ha det egentligen?
    ja jag gifte mig för tre år sedan.... jag skrev inte att jag beställde den nu eller hur, jag skrev endast ATT jag beställde den (alltså då- tid, något som redan har hänt).
  • Fjärilslarv
    Anonym (Linda) skrev 2015-02-09 17:44:19 följande:
    men storlekarna borde väl vara hyfsat överensstämmande med våra väl? 

en klänning i 122 till tjejen för 50kr.. Hur fel kan det bli? Tungan ute
    du vet att asiater är vääääldigt späda va?
    För att mina atombomber under hakan ska få plast måste jag ha massa x innan L.et och då skulle de sitta som tält. Tänk också på tull och fraktkostnad. 
  • Fjärilslarv
    Anonym (Linda) skrev 2015-02-09 17:50:43 följande:
    Det står fri frakt. 
    Vad kan tullavgifterna gå på tro? 

Sant att de är rätt små. Jag är ju en gigant i deras ögon och drar L / XL. 
    Men deras xl stämmer inte alls med våra xl då? Obestämd

Kanske får shoppa på hm o lindex iaf då.. haha
    nej de gör det inte, jag var i vietnam (kom hem för två veckor sedan) och hade tänkt shoppa kläder.... nähädu! det var många x före L.et och det fanns inte ens :(.
    men de har ju måttabeller där man själv mäter sig dock.
  • Fjärilslarv
    Anonym (anonym) skrev 2015-02-10 01:32:12 följande:

Beställde en vinterjacka till min man därifrån. Folk som hade beställt denna jackan o fått den hade skrivit att kvalité var kanonbra bara att man ska beställa 2 storlekar större än man har. Beställde då jackan i storlek xxl (här i Sverige har han storlek L)

När den kom var helt chockerad, jag lovar Deras xxl var likadant som storlek S här i Sv +kvalité var skitdålig!

Kommer ALDRIG mer att beställa någonting därifrån!

men shit kolla storlekstabellen och mät därefter!
Svar på tråden Light in the box, har ni handlat därifrån?