Inlägg från: Anonym (Sofia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia)

Min fru slår mig

Anonym (Man) skrev 2015-02-10 17:16:15 följande:
    Jag har läst alla era inlägg. Uppskattar ert stöd ni ger mig.
    Många har undrar om inte jag har försökt prata med henne. Det har jag, men utan framgång. Med tiden har jag bara accepterat hennes beteende utan att säga emot henne när hon gör så mot mig.
    Någon undrade dessutom om jag är rädd för smärtan att behöva separera. Svaret är ja. Jag älskar henne, även om det låter rör galet. Men som sagt, jag kan inte rå för mina känslor. Jag kan däremot bestämma om jag ska lämna henne, men känslorna dödar mitt initiativ att ta ett sådant beslut.
    En annan sak som hindrar mig från att agera är skammen. Jag skäms för det hon gör. Jag skulle skämmas att tala om för folk att jag separerar på grund av misshandel. Jag försökte föreställa mig situationen att jag kontaktar utomstående hjälp såsom mansjouren etc (som någon föreslog), men hur tar jag ett sådant initiativ när jag skäms så mycket? Jag vet att de finns där för att hjälpa men asså det tar emot så jäkla mycket att våga ta steget!
    Det är mycket vanligare än du tror. Det är svårt att ta sig ur en sådan relation och känslan av att man inte förtjänar bättre växer med tiden. Gå innan du tappat dig själv helt och hållet. Du förtjänar att att vara lycklig precis som alla andra och det kan du aldrig bli med någon som förtrycker dig och som du hela tiden måste vara på din vakt för. Stressnivån måste vara enorm. Vad händer om ni skaffar barn och våldet eskalerar, oavsett om hon skulle slå barnen eller inte så drabbar det dem.

Var inte rädd att be om hjälp. Som jag tidigare sagt är det vanligare än man tror, bara det att få män vågar prata om det öppet. Skuldkänslan och känslan av maktlöshet är en del av förtryckarens vapen. Gå och prata med någon!
Svar på tråden Min fru slår mig