Inlägg från: LeaveMeAlone |Visa alla inlägg
  • LeaveMeAlone

Min fru slår mig

Urs vilken hemsk läsning :( Vet vad du genomgår och det är precis som du säger, det fysiska går över men det sitter kvar på ett annat sätt.

Det enda jag kan säga är lämna henne!

Även om hon skulle lyckas ta tag i sina problem och därigenom bättra sig så lär det knappast ske i en handvändning och du har redan slösat så mycket tid med en person som har sönder dig. Kärleken och tilliten går inte att reparera efter de svek hon utsatt dig för genom att kliva över gränsen på det där viset.

Ta dig ur den här relationen, läk såren och lev ditt liv som du vill och på ett sätt som du mår bra av. Tänker inte prata om huruvida du kan träffa någon bättre för jag tror inte det är det dina tankar går runt i nu. Faktum är att det är bättre att leva själv än att leva med någon som skadar en!

Om du inte kan se själv att du förtjänar bättre, försök tänk utanför dig själv. Om din bästa vän, pappa eller bror kom och berättade samma sak för dig. Vad skulle du råda dom till? Följ sen det rådet själv!

• LeaveMeAlone

Till dig som tycker dig ha genomskådat en lögn så säger jag bara såhär. Hur låter ett brev från en som är utsatt "på riktigt"? Finns det någon form av mall för hur en misshandlad person bör fungera eller uttrycka sig i skrift?

Jag är en sådan person som konstant blivit misstrodd i olika lägen då jag sökt hjälp av olika slag. Hos vanligt folk, på forum, hos psykologer och läkare. Varför ? Jo för att de blandar ihop logiskt tänkande och känslor. Faktumet att man kan se på sin situation utifrån och rent logiskt sätt förstå vad som är fel med den och verbalt förmedla det på ett bra sätt gör att man inte blir trovärdig. Dock så kan man vara smart men ändå känna sig utsatt rent känslomässigt. Jag fick tex ingen hjälp hos psykolog i mitt sorgearbete efter min mammas bortgång pga att jag ju "hade gjort alla saker rätt och verkade ha kontroll på läget" samma sak när jag försökte få hjälp att bearbeta ett destruktivt förhållande med psykisk och fysisk misshandel. Jag kunde tydligen resonera kring saken och det kan ju såklart inte innebära att jag lider inombords. Är så förbannat trött på myten om hur ett offer för misshandel "bör" se ut.

Ge dig och sluta sprid dessa fördomar som bara bidrar till att människor i hemska livssituationer inte vågar be om hjälp.

Svar på tråden Min fru slår mig