• Aruba

    Köpa vinterskor till nästa vinter??

    Funderar på att köpa vinterskor nu till nästa vinter då rean ju är ganska lönsam. Vi vill ha skor t ex Viking, Ecco eller Kavat och de ligger ofta på 700-1000 kr i normalpris. Har någon av er gjort detta och hur stora skor köpte ni då?

    Dottern är idag 2 år och har storlek 23, är 2 storlekar upp för mycket/lite/lagom?

  • Svar på tråden Köpa vinterskor till nästa vinter??
  • fesun

    Min äldste son har gått upp två skostl varje år hittills, minstingen hoppade dock från 22-23 i våras till 26 på hösten. Men vet att många barn är ungefär som min äldste. Jag skulle ha chansat på två stl större och i värsta fall är det ju bara att sälja vidare om de är för små :)

  • Flickan och kråkan

    Från 2-3 år växer barns fötter i genomsnitt 15mm. Det kan ju vara en riktlinje. Olika märken och modeller kan skilja mycket i innermått så du får ju tänka på det snarare än storlek just.

  • cosinus

    Det där är ju väldigt olika. Mina ungar hoppar i princip aldrig en storlek så för mig är det enkelt.

    Har dock kompisar vars ungar kunnat hoppa allt ifrån 2-3-4 cm så de har aldrig kunnat göra så.

Svar på tråden Köpa vinterskor till nästa vinter??