Marty88 skrev 2015-03-10 19:00:37 följande:
Hej!
Hoppar in i tråden här, helt ny på FL.. :) Jag och sambon planerar inte direkt barn, men slutade med p-piller (cerazette) i okt/nov och så får det bli när det blir helt enkelt.:) Första månaden efter pillerstopp kan jag svära på att jag hade varenda litet gravidsymptom, haha! Ingen graviditet dock, vilket ju var väntat... Sedan dess har jag försökt lära känna min kropp på nytt, då pillren inte gav mig någon mens på säkert 6-7 år, och mensen är inte helt regelbunden. Det är snitt på 30 dagar, men jag har ju haft både 26- och 35-dagars menscykel, och BIM bör vara på fredag. Mensvärk har jag haft lite smått någon gång innan mensen drar igång innan, men den senaste.. ja, nästan veckan, har jag haft det mer eller mindre konstant. I lördags hade jag så ont i magen, typ som mensvärk långt ner i buken, att jag bara låg och vred mig i sängen, kunde inte stå upp rakt... Det gav med sig efter kanske 5-6 minuter och sedan gick det tillbaka till det jag känt den senaste tiden. Det hände igår kväll igen, varade några färre minuter, men upprepades sen två gånger under natten, såpass stark smärta så att jag vaknade av det, och ganska kort stund åt gången... Det känns som om det liksom drar eller sticker till i nedre delen av magen, inte på något obehagligt sätt, men det känns... Något annat symptom kan jag inte känna av, men kan detta verkligen vara graviditet? Någon annan som haft liknande symptom tidigt i grav?
Det här med att sluta med piller och kanske kunna vara gravid sätter riktiga griller i huvudet på en ju! Man tolkar in minsta lilla,haha ;)
Hej, jag slutar m p-piller (neovletta28) i december :) och hade då äl runt jul och va helt säkert på att jag var gravid ! Å även i januari men de var nog för att jag hoppades så mycket :) nu börjar jag få lite panik och känner att tänk om de tar ett år ?! Hade inte riktigt räknat med det :o