Inlägg från: sofijafjun |Visa alla inlägg
  • sofijafjun

BIM Mars 2015

Hej. Vet inte alls vart jag ska vända mig men har följt er här nu och ni alla verkar så klocka och erfarna. Jag ber om ursäkt i förväg om jag har halkat in fel eller skriver luddigt.

Skulle behöva lite råd.

hade oskyddat sex förra onsdagen... kom precis hem från gynakuten för kraftiga smärtor vid äggstockarna... svaret vart. Inge plus på stickan med ultraljudet tyder på att jag precis har blivit gravid med 60 % sannolikhet.... skulle ta ett nytt test om två v för att vara helt säker...

Happ nu då? Är jag gravid? Är jag inte gravid? ska jag berätta för han som jag har haft sex med ( vi har träffats i nio mån men inte pratat om vad vi är än )

Känner mig helt förvirrad :(

• sofijafjun
    tuggummigirl skrev 2015-03-06 07:04:53 följande:

Hej!

Du har ju ändå träffat den ev. Blivande pappan i nästan 1 år. Så du borde berätta för honom.

jag blev oplanerat gravid med min första med en kille som jag träffat i bara 1.5 vecka!! Å jag berätta för han så fort jag visste å de va svaga sträck så testa igen efter nån vecka å då va de betydligt starkare, inga tvivel alls. Men helt klart är det nervöst å berätta för nån att "hey du ska bli pappa" typ. Men vi va 2 om att inte skydda oss å han blev jätteglad å vi levde ihop i 5.5 år sen å har ytterligare 2 barn ihop. Nu va de ändå ca 2 år sen vi skilde oss men de va bra där ett tag, de blev som i en dröm.

Han har ju rätt å veta enligt mig om du är gravid. Så testa tillsammans om några veckor.

Jag är nog mest att ifall jag berättar så sticker han så står jag här med ett barn. Eller att han blir jätte glad och så fäster det inte :O
Svar på tråden BIM Mars 2015