Anonym (stoltsminkare) skrev 2015-02-12 13:24:07 följande:
Har du tänkt i de banorna att hon inte klär upp sig för någon annan förutom sig själv?
Jag klär upp mig både till vardags och till fest. Inte för att imponera på någon, varken min sambo sen 4 år tillbaka eller några andra män.
Till vardags (studerande) klär jag upp mig för att jag känner mig mera självsäker och det ger mig mera power inombords, vilket i sin tur gör att jag presterar bättre.
Till fest så tycker jag om att klä upp mig dels för att bryta vardagsmönstret och köra fullt ut, dels för att det är kul med smink och kläder.
Fina med att vara brud är att man kan byta stil helt och hållet, kanske köra med en stil som man inte kör med i vardagen. :) Typ AWESOME :D
Det där med att man bara klär upp sig för sig själv stämmer ju inte. Du liksom alla andra människor är beroende av omgivningens reaktioner och hur du vill bli uppfattad av omgivningen.
Varför känner du dig mer självsäker när du klär upp dig till exempel? Jo, för att du vet att folk i din omgivningen uppfattar dig på ett annat sätt än om du sätter på dig gamla trasor.
Man klär upp sig för sin omgivning - det gör ALLA.