• Aniiee

Vilken filmtrilogi är bäst?

Filmer kommer i franchises nuförtiden. Som om någon tror att om man inte kan göra minst 3 filmer så misslyckas man. Eller nåt....

Ok, så en del av de här är MER än 3 filmer, men rösta då bara med de tre första i åtanke, samlat intryck. 

De här var de 10 första jag kom på. Kommentera gärna om ni har andra favorit-trilogier, om ni har en favorit-trilogi med en annan var bättre när man räknar med 4-5-6 osv filmer, vilken är den bästa delen i trilogin, osv osv osv. Diskutera på.

Quick rundown:
    Lord of the Rings-trilogin (Fellowship of the ring, The Two Towers, Return of the ing)
    Star Wars-trilogin (A New Hope, The Empire Strikes Back, Return of the JEdi (de från 70-80-talet, alltså))
    Toy Story 1-3
    Gudfadern-trilogin
    Bourne-trilogin (The Bourne Identity, The Bourne Supremacy, The Bourne Ultimatum)
    Indiana Jones-trilogin (Raiders of the lost ark, Temple of Doom, The Last Crusade)
    The Matrix-trilogin (The MAtrix, The Matrix Reloaded, The Matrix Revolutions)
    Evil Dead-trilogin (Evil dead, Evil dead 2, Army of Darkness) 
    Pirates of The Caribbean (Curse of the Black Pearl, Dead man's chest, At Worlds End)
    Die Hard (Die hard, Die hard 2, Die hard with a vengeance)
    Scream 1-3
    X-men-trilogin (Xmen, X2, X3 The last stand)
    Terminator-trilogin (Terminator, Terminator 2 Judgement day, Terminator 3 Rise of the machines)
    Mad Max-trilogin (Mad Max, Mad Max 2 The Road Warrior, Mad Max 3 Thunderdome)
    Austin Powers-trilogin (International man of mystery, The spy who shagged me,     Goldmember)
    Blade (Blade, Blade 2, Blade Trinity)
    Mariachi-trilogin (El Mariachi, Deasperado, Once upon a time in Mexico)
    Dead-trilogin (Night of the living dead, Dawn of the dead, Day of the dead)
    Mission Impossible 1-3
    Hannibal Lecter-trilogin (När Lammen tystnar, Hannibal, Red dragon)

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken filmtrilogi är bäst?
  • Aniiee

Puff

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • lövet2
    Sagan om Ringen tätt följd av Stjärnornas krig och Gudfadern.
  • Förtryckt

Får man bara välja en?

Älskar LOTR, Hobbiten, Bourne, Indiana, Austin P., Die Hard, Matrix.
    De tillhör ju världshistoriens bästa filmer (med undantag för A.P.3 och Matrix 2)

• Förtryckt

Väljer LOTR, men ville bara påpeka att det finns fyra Bourne-filmer, fast tre med Matt Damon.

• Förtryckt

Nej förresten... Missade Gudfadern. Så jag röstar på de.

• Aniiee
    Förtryckt skrev 2015-02-10 21:17:37 följande:

Får man bara välja en?

Älskar LOTR, Hobbiten, Bourne, Indiana, Austin P., Die Hard, Matrix.
    De tillhör ju världshistoriens bästa filmer (med undantag för A.P.3 och Matrix 2)

Tyvärr får man bara rösta på en, men hade jag fått välja skulle jag rösta på alla Solig
  • Aniiee
    Förtryckt skrev 2015-02-10 21:19:03 följande:

Väljer LOTR, men ville bara påpeka att det finns fyra Bourne-filmer, fast tre med Matt Damon.

Som jag skrev i TS, en del har mer än 3 delar. 
  • Aniiee
    Flisan79 skrev 2015-02-10 21:18:59 följande:

Hungerspelen .....fast de fanns ju inte med, hehe.

Nej, när jag kom så långt hade jag redan tröttnat (Fast jag kom längre än till 10, som jag skrev i TS...)

Men hungerspelen ska ju vara bra. (Bara sett första)
  • Aniiee
    lövet2 skrev 2015-02-10 21:06:57 följande:
    Sagan om Ringen tätt följd av Stjärnornas krig och Gudfadern.
    =P Like Solig
Svar på tråden Vilken filmtrilogi är bäst?