Alla hjärtans dag
Skansen! <3
Skansen! <3
Oj! Trodde jag ingick i den kategorin med mina snart 4 barn och man.. Fira alla hjärtans dag kan vi visst göra, men tänker inte göra något speciellt bara för att det är alla hjärtans dag..
Bor i Stockholm
Både jag och sambon gillar Fjärilshuset o det är rätt nära. Men frågan är om man orka kånka ettåringen (som nyss börjat gå) när hon inte orkar mer?
En liten gåva till barnen är ju mysigt. En mini nalle eller något.
Det är ju inte så överdrivet stort där och numera finns det gott om sittyta iom hajtanken (utanför den alltså, haha!).
Gåvor finns det gott om i deras underbart fina lilla butik utanför.
Och "restaurang" precis jämte.
Vart bor ni? Solna eller Vasastan?
Jag vill tipsa dig om Junibackens nya Muminutställning. Den har invigning idag och de har byggt Mumindalen otroligt fint och detaljerat. Vi är på Junibacken just nu, jag och mitt barn.
Den nya teaterföreställningen är en Mumin-dockteater som var riktigt bra för att vara en dockteater. De gamla föreställningarna "Gittan och Älgbrorsorna", samt "Loranga Masarin och Dartanjang" spelas än. :)
Hett tips!
Tack alla för alla tips!
Till frukost åt vi hjärtformade scones och gröt (dekorerade med hjärta sv russin/sylt på gröten). Efter frukosten fick barnen en lite nalle med texten "Love you".
Till lunch blev det hjärtformade pannkakor
Sen blev det av till Fjärilshuset. Helt fantastiskt att se hajarna där. Men fjärilarna var ingen höjdare för någon. Inga speciellt färger på dem utan de flesta var brun-grå-svarta. Hajarna var hela upplevelsen.
Nu ska jag och sambon gosa ner o soffan framför en film
Trevlig alla hjärtans dag-kväll på er