• Pescetarian

Alla hjärtans dag

Skansen! <3

• Pescetarian
    BigMami skrev 2015-02-11 21:04:18 följande:

Oj! Trodde jag ingick i den kategorin med mina snart 4 barn och man.. Fira alla hjärtans dag kan vi visst göra, men tänker inte göra något speciellt bara för att det är alla hjärtans dag..

[...] "alla de barnfamiljer SOM FIRAR alla hjärtans dag".
  • Pescetarian
    Orkide skrev 2015-02-11 21:30:56 följande:

Bor i Stockholm

Skansen (dit ska vi, som sagt).

Junibacken (de har ny utställning och föreställning fr o m imorn - Mumin).

Något museum?

Fjärilshuset (varmt och skönt).
  • Pescetarian
    Orkide skrev 2015-02-11 22:07:45 följande:

Både jag och sambon gillar Fjärilshuset o det är rätt nära. Men frågan är om man orka kånka ettåringen (som nyss börjat gå) när hon inte orkar mer?

En liten gåva till barnen är ju mysigt. En mini nalle eller något.

Det är ju inte så överdrivet stort där och numera finns det gott om sittyta iom hajtanken (utanför den alltså, haha!).

Gåvor finns det gott om i deras underbart fina lilla butik utanför.

Och "restaurang" precis jämte.

Vart bor ni? Solna eller Vasastan?
  • Pescetarian
    Pescetarian skrev 2015-02-11 22:19:17 följande:

Det är ju inte så överdrivet stort där och numera finns det gott om sittyta iom hajtanken (utanför den alltså, haha!).

Gåvor finns det gott om i deras underbart fina lilla butik utanför.

Och "restaurang" precis jämte.

Vart bor ni? Solna eller Vasastan?

Oh, no! Läste just igenom mitt eget inlägg och inser hur jävla dryg jag "låter". Ni känner ju till Fjärilshuset och här kommer jag och talar om hur det är där. Sorry!

Men har ni varit där sedan hajtanken invigdes?
  • Pescetarian

Jag vill tipsa dig om Junibackens nya Muminutställning. Den har invigning idag och de har byggt Mumindalen otroligt fint och detaljerat. Vi är på Junibacken just nu, jag och mitt barn.

Den nya teaterföreställningen är en Mumin-dockteater som var riktigt bra för att vara en dockteater. De gamla föreställningarna "Gittan och Älgbrorsorna", samt "Loranga Masarin och Dartanjang" spelas än. :)

Hett tips!

• Pescetarian
    Orkide skrev 2015-02-14 19:59:12 följande:

Tack alla för alla tips!

Till frukost åt vi hjärtformade scones och gröt (dekorerade med hjärta sv russin/sylt på gröten). Efter frukosten fick barnen en lite nalle med texten "Love you".

Till lunch blev det hjärtformade pannkakor

Sen blev det av till Fjärilshuset. Helt fantastiskt att se hajarna där. Men fjärilarna var ingen höjdare för någon. Inga speciellt färger på dem utan de flesta var brun-grå-svarta. Hajarna var hela upplevelsen.

Nu ska jag och sambon gosa ner o soffan framför en film

Trevlig alla hjärtans dag-kväll på er

Åh, va roligt! Så det blev Fjärilshuset! :)

Vi hade ju tänkt Skansen, men funderade även en sväng på Fjärilshuset (är ju så varmt och skönt där). Men här började morgonen med 38,5 graders feber för mig, som steg till 39,5. :( Men vi har sagt att vi "pausar" och tar utflykten en annan dag istället. ;) Vi hade iaf mysigt med film, spel och härliga bär - både frysta och färska! :D

Klappade ni de där stora fiskarna i tanken till vänster i första rummet? Det tycker mitt barn är bland det roligaste där. ;P
Svar på tråden Alla hjärtans dag