• Anonym (Frustrerad)

Min man slår våra barn, i uppfostringsayfte(enligt han)

min man har ett väldigt stort problem och det är att han inte kan kontrollera sitt humör! Jag är så frustrerad över detta att jag är sönder stressad och mår skit! Min man smäller till dem små på rumpan och blir förbannad för minsta Lilla grej. Har dem kissat i sängen blir han tokig och smäller till dem utan att tänka till innan! Jag är så jävla arg för han har lovat att sluta med detta flera gånger. Sist pratade vi om det och han fick dåligt samvete och sa att han aldrig ska göra det igen, jag sa till honom att jag flyttar med barnen annars, det hände igår igen, för att min dotter var arg över täcket hon hade, hon ville ha en annan hon bråkade och trotsade om en massa saker så som småbarn gör, då smällde han till henne på rumpan/låret bara ca 1 tim innan det slog han min son på rumpan för att han hade kissat i sängen när han spelade på ipaden. Han säger att han gör det för att uppfostra dem!! Efter allt prat om att jag sticker iväg med barne. Så fortsätter han!!! Jg blir också arg på barnen men jg skulle aldrig slå dem! Nu har jag blivit en sådan kvinna som lever ihop med en man som slår mina barn, jag som alltid haft stark åsikt om barnaga!!! Nu sitter jag i skiten! Han älskar sina barn men han kan inte kontrollera sina känslor/humör! Finns det hjälp att få eller är det enda rätta att lämna honom? Jag har ingenstans att ta vägen, vart ska man fly lixom!! Kanske han ändrar sig om jag tar med barnen under en period så han inser att det är allvar? I hans kultur/hemland uppfostrar man barnen så, han har själv blivit smiskat på rumpan m.m och han ser inget fel på det! Jag gör dock det och jg vill inte att mina barne ska växa upp på det sättet!

Vad ska jg ta mig till?

• Svar på tråden Min man slår våra barn, i uppfostringsayfte(enligt han)
  • Anonym (aaa)

Om du inte lämnar honom är du medskyldig till barnmisshandel! Jag hoppas någon i er närhet ser detta och anmäler er så barnen får hjälp. 

• Ramborg

Polisanmäl honom nästa gång.

Tala om det för honom redan nu, så att han får chans att skärpa sig.

42.
  • Dexter dot com

Ring kvinnojouren alt polisen och fråga var du kan få hjälp med tillfälligt boende. Tar du inte barnen därifrån är du lika usel som honom eftersom du faktiskt tillåter det hela genom att stanna. Se till att komma därifrån NU och gör sedan en polisanmälan så han får sitt straff.

• Dansken i Sverige
    är det enda rätta att lämna honom YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Om han inte vill gå i terapi på en gång, vem fan slår sina barn för att kissa i sägen det är fan inte vanligt.
    Min kära son och dotter har bajsat  ner sägen total, och slängt det på väggen, men dom vart bara 2 och 3 år gammal, så man kan ju inte ge stryk för sån.

Älskar man sina barn när man slår dom???
    Respektera man sina Barn om man slår dom???

man måste sätt gränser och ge sina barn konsekvenser, man fan inte slå.

• Anonym (lagarnaUtanförLagen)

Lämna aset, det finns några av oss som gillar att låta idiotfan smaka på sin egna medicin. Jag och en arbetskamrat slog av knäskålarna på min kusins man efter att hon berättat vad han gjort under 1års tid. Slagit han pga kiss i sängen, lagt massa chili under tungan på han när han vägrat äta upp, spottar han ut de så får han det igen tills han sagt att han får spotta ut de men inte skölja med vatten. Kallduschat pojken också. Blev mer än bara knäskålarna men vill inte skriva i detalj.

• Anonym (III)

Du polisanmäler självklart och ser till att barnen är skyddade istället för att slösa tid med att skriva om det på familjeliv.

I mina ögon är det lika illa om man låter det fortgå och inte agerar när barn misshandlas. Så stäng ner datorn och skydda dina barn ts, det finns inga ursäkter att inte göra det.

• Anonym (...)

Så där gjorde min pappa mot mig när jag var liten. Har inte pratat med han på 11 år nu, det säger nog det mesta..

Vad svarar du dina barn när dom undrar varför du låter han göra så mot dom? Eller har dom kanske inte börjat fråga det ännu? Det kommer....

Gör du det som ditt samvete tillåter TS, jag är vuxen idag, men kommer inte kunna förlåta min mamma helt för att hon bara lät det hända.

• Anonym (aa)

Du har ju redan provat att prata med honom och vänta och se om det blir bättre och den metoden funkar ju inte. Så jag säger ring polisen. Idag. Det finns ingen anledning för dig att vänta och låta barnen utstå ytterligare msshandel.

Börja där, kanske polisen kan råda hur du går vidare, prova annars att ringa en kvinnojour för råd om hur du ska skydda dina barn.

Misshandlar han dig med eller är det bara barnen som han ger sig på?

• Nomanisanisland
    Anonym (Frustrerad) skrev 2015-02-11 14:35:56 följande:

min man har ett väldigt stort problem och det är att han inte kan kontrollera sitt humör! Jag är så frustrerad över detta att jag är sönder stressad och mår skit! Min man smäller till dem små på rumpan och blir förbannad för minsta Lilla grej. Har dem kissat i sängen blir han tokig och smäller till dem utan att tänka till innan! Jag är så jävla arg för han har lovat att sluta med detta flera gånger. Sist pratade vi om det och han fick dåligt samvete och sa att han aldrig ska göra det igen, jag sa till honom att jag flyttar med barnen annars, det hände igår igen, för att min dotter var arg över täcket hon hade, hon ville ha en annan hon bråkade och trotsade om en massa saker så som småbarn gör, då smällde han till henne på rumpan/låret bara ca 1 tim innan det slog han min son på rumpan för att han hade kissat i sängen när han spelade på ipaden. Han säger att han gör det för att uppfostra dem!! Efter allt prat om att jag sticker iväg med barne. Så fortsätter han!!! Jg blir också arg på barnen men jg skulle aldrig slå dem! Nu har jag blivit en sådan kvinna som lever ihop med en man som slår mina barn, jag som alltid haft stark åsikt om barnaga!!! Nu sitter jag i skiten! Han älskar sina barn men han kan inte kontrollera sina känslor/humör! Finns det hjälp att få eller är det enda rätta att lämna honom? Jag har ingenstans att ta vägen, vart ska man fly lixom!! Kanske han ändrar sig om jag tar med barnen under en period så han inser att det är allvar? I hans kultur/hemland uppfostrar man barnen så, han har själv blivit smiskat på rumpan m.m och han ser inget fel på det! Jag gör dock det och jg vill inte att mina barne ska växa upp på det sättet!

Vad ska jg ta mig till?

lämna, skydda din barn och polisanmäla aset. Dessutom är du själv precis lika skyldig till barnmisshandeln så länge du inte skyddar dina barn från aset.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Frustrerad) skrev 2015-02-11 14:35:56 följande:

Vad ska jg ta mig till?

Och för tydlighetens skull din man ägnar sig inte enligt några kriterier åt uppfostran. Han väljer att fullkomligt verkningslöst plåga och kränka era barn genom att utsätta dem för meningslöst våld eftersom han väljer att inte behärska sig. På samma sätt är det av yttersta vikt att du omedelbart sätter barnen i säkerhet. Inget barn ska behöva utsättas för den oförlåtliga skitbehandlingen av ett patetiskt as som hellre kränker sina barn än skärper sig och hellre gör ingenting än skyddar sina barn.
Svar på tråden Min man slår våra barn, i uppfostringsayfte(enligt han)