Du måste logga in för att svara i en tråd.

• jashrinah

Jag aborterade mitt barn - för det var en pojke !

en feminist erkänner på sin blogg att hon aborterade sitt barn pga att barnet var en pojke. 

såhär skriver kvinnan på sin blogg: 

This was her reaction: ?I was in shock, I started crying, weeping at the thought of what I was about to curse the world with.?

The

And the lack of perspective just got worse: ?Crying, sobbing, uncontrollable weeping, mental anguish the likes of which may only be experienced by those who have had their lives destroyed by war, I was a refugee, and my home was my refugee camp, an unfamiliar place that was just? sheltering me.?

Thankfully after mourning for three days at the thought of bringing another ?monster? into the world, she regained her mental health.

So she popped along to an abortion clinic and had the foetus removed.

?If the curse returns, I would do the exact same thing all over again.?

metro uk : 
    metro.co.uk/2015/02/10/feminist-aborted-baby-because-it-was-a-boy-5056982/

kvinnas egna blogg:
    injusticestories.com/i-aborted-my-baby-because-it-was-a-boy/
  • Svar på tråden Jag aborterade mitt barn - för det var en pojke !
  • Anonym (trist)

Tyvärr väldigt vanligt... pojkar anses som stökiga..

• Anonym (Wtf)

Bevis att feminism har gått för långt hos vissa.

• Penida

Men du har väl inga problem att förstå orsaken? Det var ju du som sa att din pojke var en nitlott eller hur?

Avskyr CIO-metoder
  • Drottningen70

Om det hade varit en moderat som gjort samma sak eller en fåruppfödare, hade man då skrivit att fårfarmeriet "gått för långt".. Eller hade man haft sunt förnuft

Nog att fatta att kvinnan helt enkelt är dum i huvudet, och att hennes beslut EGENTLIGEN inte har ett skit att göra med fåruppfödning...

• Anonym (Fejk)

Försöker du hitta halmstrån att klamra dig fast vid så du slipper framstå som korkad och ensam om dina åsikter om pojkbebisar?

Annars så är det där ren fejk, vilket är lätt att se om man ägnar sig åt lite källkritik.

• jashrinah
    Penida skrev 2015-02-11 20:22:12 följande:

Men du har väl inga problem att förstå orsaken? Det var ju du som sa att din pojke var en nitlott eller hur?

detta visar väll väldigt tydligt att jag hade rätt ? 

pojkar är nitlotter om man jämför med flickor. 
    folk anser att de är det - därav alla "beklagar sorgen " när man fått en 3e pojke.

• Akua
    jashrinah skrev 2015-02-11 20:30:42 följande:

detta visar väll väldigt tydligt att jag hade rätt ? 

pojkar är nitlotter om man jämför med flickor. 

folk anser att de är det - därav alla "beklagar sorgen " när man fått en 3e pojke.

Jag har ALDRIG varit med om att någon "beklagat sorgen" när någon får sin 3:e pojke. Jsg har heller aldrig varit med om att någon beklagar sorgen när någon får sin 3:e dotter. Det enda är att någon som redan fått 2 flickor kan vilja ö ska sig en pojke, eller tvärt om...men det är en helt annan sak!! Det förstår du väl?
  • Anonym (Jaha liksom?!)

Ja flickor aborteras i betydligt större utsträckning världen över. Flickor mördas som nyfödda. Dom lämnas i soptunnor eller överges. Dom bränns och blir ihjälslagna av sina pappor. Dom våldtas,gifts bort som små barn,får mindre mat, går inte gå i skolan. Men detta är tydligen värre? I det stora hela aborteras det FLER flickor än pojkar världen över men det är enligt er här i tråden inte lika vidrigt? Vet ni att det i vissa länder börjar bli BRIST på flickor och kvinnor just pga detta? Att det i Indien går 8 pojkar på en flicka? Att det i Kina nästan enbart är flickor som aborteras eller adopteras bort? Att man anses vara misslyckad om man föder en dotter. Att söner är bättre och att framtiden är ljusare om man får söner? Men ja såklart... EN kvinna gör abort pga att det var en pojke och alla skriker... Dubbelmoral? Som fan!!!!

• Lindsey Egot the only one

Hoppas hon inte kan få fler barn.

Man tar de barn man får, för de är en gåva som man ska visa tacksamhet för.

• The Fugly

Bloggen skapades tydligen samma dag inlägget skrevs så det är väl mycket troligt att det är fejk och enbart syftar till att hetsa upp folk. Tas med en extremt stor nypa salt. Skopa salt, faktiskt.

• Anonym (trist)
    Anonym (Jaha liksom?!) skrev 2015-02-11 20:37:14 följande:

Ja flickor aborteras i betydligt större utsträckning världen över. Flickor mördas som nyfödda. Dom lämnas i soptunnor eller överges. Dom bränns och blir ihjälslagna av sina pappor. Dom våldtas,gifts bort som små barn,får mindre mat, går inte gå i skolan. Men detta är tydligen värre? I det stora hela aborteras det FLER flickor än pojkar världen över men det är enligt er här i tråden inte lika vidrigt? Vet ni att det i vissa länder börjar bli BRIST på flickor och kvinnor just pga detta? Att det i Indien går 8 pojkar på en flicka? Att det i Kina nästan enbart är flickor som aborteras eller adopteras bort? Att man anses vara misslyckad om man föder en dotter. Att söner är bättre och att framtiden är ljusare om man får söner? Men ja såklart... EN kvinna gör abort pga att det var en pojke och alla skriker... Dubbelmoral? Som fan!!!!

Fel. 
  • Anonym (Jaha liksom?!)
    Anonym (trist) skrev 2015-02-12 17:17:58 följande:
    Fel. 
    ?? Vilken bubbla lever du i? För du har uppenbarligen noll koll på vad som händer runt om i världen. Ska jag googla fram en del av det? Eller klarar du det själv?(tvivlar)
Svar på tråden Jag aborterade mitt barn - för det var en pojke !