kan läkare se när man hämtat ut medicin
Alltså se vilket datum man hämtat ut
Alltså se vilket datum man hämtat ut
Nej det tror jag inte. Men de kan ju se när de skrev ut det. Varför undrar de?
Vill bunkra upp lite till buffert. Tänker ber om nya recept innan det gamla tar slut. Vill inte att läkare ska räkna ut att jag fortfarande har mycket kvar
Det beror nog på typen av medicin. Jag använder mina vårdkontakter på nätet när jag beställer nytt recept. Då får jag kryssa i om min läkare får ta del av mina recept som man kan se på mina vårdkontakter. Där syns den medicin som man har hämtat ut de senaste 12 månaderna har jag för mig. Plus att det finns en förteckning över vilka recept man har aom fortfarande finna något kvar att hämta ut på. Så om det är fråga om viss medicin som läkaren vill ha koll på så kan de kräva att få tillgång till de uppgifter som finns om vilka mediciner du har utskrivna respektive har hämtat ut och jag skulle anta att de också har rätt att neka nytt recept i vissa fall.
Vill bunkra upp lite till buffert. Tänker ber om nya recept innan det gamla tar slut. Vill inte att läkare ska räkna ut att jag fortfarande har mycket kvar
Buffert för vad??
Läkarn kan ju neka att skriva ut om hen ser att du borde ha kvar hemma.
Sonen fick mjölkfri ersättning fram tills han var nästan 1 år. Hade aldrig problem med att jag inte fick nytt recept när vi behövde det. När det var 1½-1 bruk kvar ringde vi BVC och inom 1 timme hade vi ett e-recept att hämta ut. Varför inte prata med läkaren istället om det? Vår problem var snarare att vi var tvungna att be apoteket beställa hem ersättning några dagar innan vi vill hämta den för att de inte hade mer än nån burk hemma åt gången. Vi fick ett recept på en kartong med 6 burkar i taget.
Inte när men ATT du har hämtat ut din medicin kan inte enbart läkaren utan även diverse ssk se.
Hon är över 1 år nu. Äter enbart ersättning, vägrar allt annat. Följer sin kurva
Buffert för framtiden. Det är mjölkfri ersättning till min bebis. Vården brukar vara snåla med det pga de är dyra.
Om man blir misstänksam kan man som ssk kontakta apoteket och fråga. Men det gör jag bara vid narkotikapreparat
Läkaren kan med patientens godkännande gå in i läkemedelsförteckningen och se vilka läkemedel patienten hämtat ut. Men det är oftast när det handlar om narkotiska preparat.
Prata med läkaren istället och be om ett nytt recept. Har svårt att de att man skulle neka när det handlar om föda till ditt barn.
jo, det är tydligen väldigt svårt om man har otur.
www.familjeliv.se/forum/thread/65444581-althera-ska-inte-ges-till-barn-over-6-manader
Den sista recept jag fick hade jag även problem att hämta ut på apoteket. Enlig dem är det inte tillåtet att skriva ut så många burkar på engång.
Den sista recept jag fick hade jag även problem att hämta ut på apoteket. Enlig dem är det inte tillåtet att skriva ut så många burkar på engång.
ja. Men jag fick många utskriven pga vi skulle vara bortrest en längre tid. Är rädd att det inte kommer hända igen pga henne ålder.
Jag tycker att det låter märkligt att det över huvud taget krävs recept för att köpa mjölkfri ersättning till barn. Men jag antar att det finns en orsak, så jag tycker att du ska prata med läkaren om det och vara ärlig.
Annars tänker jag att en ettåring KAN ju äta annat än ersättning, även om hon vägrar just nu, och förr eller senare måste hon. Har hon några särskilda problem som gör det svårt med maten (mer än ointresse)?
Jag tycker att det låter märkligt att det över huvud taget krävs recept för att köpa mjölkfri ersättning till barn. Men jag antar att det finns en orsak, så jag tycker att du ska prata med läkaren om det och vara ärlig.
Annars tänker jag att en ettåring KAN ju äta annat än ersättning, även om hon vägrar just nu, och förr eller senare måste hon. Har hon några särskilda problem som gör det svårt med maten (mer än ointresse)?