4veckorifebruari skrev 2015-02-12 02:11:35 följande:
Hej, har en fråga om badoo.. Dejtingsida. Det är nämligen så att jag har upptäckt att min kille har just badoo. Vi pratar ganska mycket jag och min kille och anledningen till att jag äns kollade upp om han hade någon Dejtingsida var för att han talade väldigt illa om dom. Hans kompis hade tydligen använt sig av just badoo och då bara träffat riktigt "dåliga" tjejer osv. Han fortsatte haka upp sig på på ämnet vilket skit sådana sidor är, att han inte fattar grejen med dom och såklart oxå att han aldrig haft någon eller kommer att ha.. Men ändå hittar jag honom just där. Frågan är om han glömt att han en gång skapat en profil där och inte använder den.. eller faktiskt använder den och hoppats på attt jag aldrig skulle komma på det med tanke på han prat om avsky till det.. :( Frågan är nu: Kan man se när någon senast var online på badoo? Och hur ser man det isåfall? Hemskt tacksam för svar här.. Vore skönt att veta om man ska sticka från detta eller om det är något han glömt han skapat bara
Han kan vara oskyldig.
Badoo fiskar upp nya medlemmar på ett väldigt fult sätt. Jag fick en gång mail från en vän på Badoo. Där stod att jag hade post som väntade på mig där om jag följde länken. Foto på kompisen fanns med.
Jag klickade inte på länken. Jag läste på via Google. Gör man det så SKAPAS ett konto åt en utan att man fattar något.
Jag fick även mail där det stod att "Nisse besökt min profil". (Jag hade ingen profil.) Självklart skickade de med en länk dom innebär att en profil skapas.
Verifierar man med sitt mailkonto så vittjar Badoo ens adresser och skickar samma typ av mail till alla ens vänner.
Verifierar man med Facebook så kan de vittja adressuppgifter på liknande sätt och foto De kan även plocka upp ens telefonnummer och skicka sms till folk. "ses vi i helgen?"
Killen kan vara helt oskyldig. Han kan ha klickat på en länk på ett mail som sett ut som om det kommit från en vän.
Det finns massor beskrivet om vad för fula trick Badoo kör med. Googla!