• 4veckorifebruari

badoo? :(

Hej, har en fråga om badoo.. Dejtingsida. Det är nämligen så att jag har upptäckt att min kille har just badoo. Vi pratar ganska mycket jag och min kille och anledningen till att jag äns kollade upp om han hade någon Dejtingsida var för att han talade väldigt illa om dom. Hans kompis hade tydligen använt sig av just badoo och då bara träffat riktigt "dåliga" tjejer osv. Han fortsatte haka upp sig på på ämnet vilket skit sådana sidor är, att han inte fattar grejen med dom och såklart oxå att han aldrig haft någon eller kommer att ha.. Men ändå hittar jag honom just där. Frågan är om han glömt att han en gång skapat en profil där och inte använder den.. eller faktiskt använder den och hoppats på attt jag aldrig skulle komma på det med tanke på han prat om avsky till det.. :( Frågan är nu: Kan man se när någon senast var online på badoo? Och hur ser man det isåfall? Hemskt tacksam för svar här.. Vore skönt att veta om man ska sticka från detta eller om det är något han glömt han skapat bara

• Svar på tråden badoo? :(
  • DickRex

Klart fan att han inte har glömt det!

...men vi vet ju inte i vilket syfte han har sidan? Om du hittat honom där så innebär väl det att även du har ett konto där nu eller? Skicka honom i så fall en anonym fråga bara: "Vad är du ute efter här på badoo?"

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (justme)

Om du har ett konto går det att se om han är aktiv på sidan. Är han det inte brular det stå aktiv för över 2 veckor sedan annars står det aktiv för si och så många timmar/dagar sedan. Går du in på hans profil får du dessutom upp på ett ungefär vad han pysslar med på badoo. Det är nämligen så att du får "medaljer" om du har varit extra pratsam en viss dag eöler gillat extra många en viss dag eller så. Dessa medaljer hittar du på hans profil. Och dom är dessutom daterade.

Hoppas detta var till någon hjälp.

Ha is i magen och kolla dessa saker innan du gör något förhastat.

Håller tummarna för att det är ett gammalt konto!

Lycka till!

• miguel

Men varför ha du kontor själv på badoo? För att ddet nog inte för att ha koll på honom eller?

• Fantasilös

Om du skickar ett pm till mig så kan jag kolla upp honom åt dig om jag hittar honom?

• 4veckorifebruari

Tack för era svar. Nej anledningen till att jag har har ett badoo konto var just för att kolla om han fanns med, jag skapa det igår med andra ord.. Varför jag gjorde detta var just för att han pratade på så intensivt över sitt hat mot sådanna sidor, det fanns lixom inget stopp.. Och vill man avleda någon från att kanske kolla upp något är ju det en taktik av honom.. Vilket jag oxå fann att det var eftersom han visst fanns med.. trots hur mycket han hatar de och vilket skit det är.. Hur som mitt konto skapa jag igår, bara för att kolla, han finns med och självklart fattar jag att det inte bara är något man glömmer att man har skapat.. Jag hittade bilder som han senast laddade upp i juli 2014, så det är ju ett tag sen och då var vi heller inte tillsammans utan blev ett par i augusti. Det jag mer hittade var att han är en verifierad medlem vad det nu betyder? Och att han har badoo kopplat till mobilen? Vad det nu betyder, jag är inte så haj på sådana här sidor så jag fattar inte riktigt vad det betyder.. Att han lämnat ut sitt nummer? Det stod oxå att han var online för mer än en vecka sedan.. vad betyder det? Att han va inline för 2 veckor sedan då eller? Eller kan det vara längre sen han va inne än bara en vecka ca? Jag vill hellre vänta och se om han går online kolla i. Lite då och då ifall han faktiskt är aktiv där om inte mycket.. Jag vill kunna konfrontera honom om jag märker att han bäk är inne lixom, känns bara dumt att göra en höna av en fjäder om det faktiskt är så att det var bra många månader sedan att han var inne..

• Anonym (...)
    4veckorifebruari skrev 2015-02-12 16:03:22 följande:

Tack för era svar. Nej anledningen till att jag har har ett badoo konto var just för att kolla om han fanns med, jag skapa det igår med andra ord.. Varför jag gjorde detta var just för att han pratade på så intensivt över sitt hat mot sådanna sidor, det fanns lixom inget stopp.. Och vill man avleda någon från att kanske kolla upp något är ju det en taktik av honom.. Vilket jag oxå fann att det var eftersom han visst fanns med.. trots hur mycket han hatar de och vilket skit det är.. Hur som mitt konto skapa jag igår, bara för att kolla, han finns med och självklart fattar jag att det inte bara är något man glömmer att man har skapat.. Jag hittade bilder som han senast laddade upp i juli 2014, så det är ju ett tag sen och då var vi heller inte tillsammans utan blev ett par i augusti. Det jag mer hittade var att han är en verifierad medlem vad det nu betyder? Och att han har badoo kopplat till mobilen? Vad det nu betyder, jag är inte så haj på sådana här sidor så jag fattar inte riktigt vad det betyder.. Att han lämnat ut sitt nummer? Det stod oxå att han var online för mer än en vecka sedan.. vad betyder det? Att han va inline för 2 veckor sedan då eller? Eller kan det vara längre sen han va inne än bara en vecka ca? Jag vill hellre vänta och se om han går online kolla i. Lite då och då ifall han faktiskt är aktiv där om inte mycket.. Jag vill kunna konfrontera honom om jag märker att han bäk är inne lixom, känns bara dumt att göra en höna av en fjäder om det faktiskt är så att det var bra många månader sedan att han var inne..

Man måste "verifiera" sitt konto och det kan man göra både med FB eller med mobilen. Helst ska man göra det med båda, detta för att dom inte ska få en massa dubbla konton av personer. Ang. online för mer än 1 vecka sen betyder att han har varit inne för 1 vecka sen snart 2 veckor sen kanske, är inte helt hundra på det. Men tror det är så. 
  • 4veckorifebruari

Okej tack, då förstår jag.. Men någon som vet om det betyder att han varit online för ca 1-2 veckor sen? När det står "inloggad för mer än en vecka sedan" eller skulle det stå inloggad för 4 månader sen om han nu varit det? Någon som vet?

• LinnHeltEnkelt

Står det att han var inloggad för mer än en vecka sedan så var han inloggad för lite mer än en vecka sedan.

Jag har själv haft Badoo tidigare tidigare.

• 4veckorifebruari

Okej tack tack.. Kollade runt lite på en massa randoms bara för att se vad det stod på dom flesta andras och har bara hittat "online för mer än en vecka sen" .. Vilket får mig att tro att hans konto är inget han använder och att det förmodligen var längesen och mer än bara 1 till 2 veckor sen han va inne.. har inte hittat någon bland alla randoms som det står online för 1 månad 2 eller 3 osv. Utan jag tror att har man varit inaktiv på sidan ett tag så står det automatisk online för lite mer än en vecka sen.. tror inte det betyder att det var för 1 till 2 veckor sen.. kan lika gärna vara månader :)

• LinnHeltEnkelt

Sorry! Såg nu att jag skrivit lite mer än En vecka sen. Skulle inte stå lite där.

Efter jag tagit bort min Badoo så kunde det fortfarande stå att jag var medlem där. Även fast jag aktivt tog bort mig från den sidan.

Så. Krångligt det där.

• Anonym (justme)

Jag har tidugare haft badoo. Och var det då att personen inte hade varit aktiv på länge så stod det aktiv för mer än två veckor sedan. Så med största sannolikhet har han varit online..

Att han har lämnat sitt telefonnummer är dock inget att bry sig om för det är ingen som kan se det. Har han verkfierat med sitt fbkonto så kan man heller inte gå in på det. Det enda man ser då är hur många vänner personen har. Sen finns detven en betaltjänst på den sidan som om jag inte missminner mig heter superpowers. Det betalar man med telefonen och har för mig att det är för två veckor åt gången.

• 4veckorifebruari

Okej :) Jaa.. det kanske är så att dom gjort om på själva sidan vad gäller senast online, har kollat av en kilökompis sida som sa att han inte använt sitt konto på säkert ett år, när jag klickade mig in på honom så stod det samma där "online för lite mer än en vecka sen" så antar att dom kanske ändrat det där.. Känner mig rätt så lugn nu dock :) Hoppas de fortsätter så bara ;)

• Anonym (Bea)
    4veckorifebruari skrev 2015-02-12 02:11:35 följande:

Hej, har en fråga om badoo.. Dejtingsida. Det är nämligen så att jag har upptäckt att min kille har just badoo. Vi pratar ganska mycket jag och min kille och anledningen till att jag äns kollade upp om han hade någon Dejtingsida var för att han talade väldigt illa om dom. Hans kompis hade tydligen använt sig av just badoo och då bara träffat riktigt "dåliga" tjejer osv. Han fortsatte haka upp sig på på ämnet vilket skit sådana sidor är, att han inte fattar grejen med dom och såklart oxå att han aldrig haft någon eller kommer att ha.. Men ändå hittar jag honom just där. Frågan är om han glömt att han en gång skapat en profil där och inte använder den.. eller faktiskt använder den och hoppats på attt jag aldrig skulle komma på det med tanke på han prat om avsky till det.. :( Frågan är nu: Kan man se när någon senast var online på badoo? Och hur ser man det isåfall? Hemskt tacksam för svar här.. Vore skönt att veta om man ska sticka från detta eller om det är något han glömt han skapat bara

Han kan vara oskyldig.

Badoo fiskar upp nya medlemmar på ett väldigt fult sätt. Jag fick en gång mail från en vän på Badoo. Där stod att jag hade post som väntade på mig där om jag följde länken. Foto på kompisen fanns med.

Jag klickade inte på länken. Jag läste på via Google. Gör man det så SKAPAS ett konto åt en utan att man fattar något.

Jag fick även mail där det stod att "Nisse besökt min profil". (Jag hade ingen profil.) Självklart skickade de med en länk dom innebär att en profil skapas.

Verifierar man med sitt mailkonto så vittjar Badoo ens adresser och skickar samma typ av mail till alla ens vänner.

Verifierar man med Facebook så kan de vittja adressuppgifter på liknande sätt och foto De kan även plocka upp ens telefonnummer och skicka sms till folk. "ses vi i helgen?"

Killen kan vara helt oskyldig. Han kan ha klickat på en länk på ett mail som sett ut som om det kommit från en vän.

Det finns massor beskrivet om vad för fula trick Badoo kör med. Googla!
Svar på tråden badoo? :(