• Mariah1986

Hemskickad innan äggplock

Hej finns det någon som råkat ut för att ha vägt för mycket vid äggplock och sedan blivit hemskickad dagen äggplock skulle skett ? Min bm i staden sa igår att jag måste försöka gå ner lite till innan äggplock att det finns chans att dom kanske skickar hem oss när vi åker till Linköping för äggplock

• Svar på tråden Hemskickad innan äggplock
  • Jag är bara jag

Jag hänger inte riktigt med-ursäkta. Glad  Är du mitt i behandlingen nu alltså? Då är det ju jättesvårt gå ner eftersom man oftast går upp av alla hormoner. Har de gett klartecken för IVF fattar jag inte heller varför de skulle säga nej ÄP-dagen om du råkat gå upp lite. Har du inte börjat behandlingen är det en annan femma,då har du ju möjlighet att gå ner.

• Mariah1986

Jag har börjat behandlingen jag har sprayat i tre veckor och idag ska jag börja spruta . Min bm sa igår att en del blir hemskickade när dom kommer för att plocka äggen pga att dom vägt över det BMI som gäller vid äggplock men det är ju som du säger under behandlingen är det inte lätt att styra kroppen

• Jag är bara jag

Jag har aldrig hört nån råka ut för det och då har jag varit i svängen sen -8. Klinikerna vet att behandlingen i sig gör att man går upp och ligger man då så på gränsen redan BMI-mässigt räknar de nog med det. Tror du kan vara lugn! Glad

Svar på tråden Hemskickad innan äggplock