• örnen

    Vi som fick barn i feb -15

    Hej! Fortsättning från "bf februari 2015".
    Nu när vi är över på andra sidan kan vi fortsätta prata här. Amning, sovning, hormoner, syskon, ja allt som vi vill :)

  • Svar på tråden Vi som fick barn i feb -15
  • Stora My
    Loncelot skrev 2015-02-21 13:59:44 följande:

    Där är en av anledningarna till att jag inte ammar, vill vara en glad mamma o när ja fick min son vart ja väldigt deprimerad o kände mig värdelös för amningen inte gick bra, är betydligt lyckligare nu o allt går så bra framåt! Vissa kanske tycker det är fel eller blir för dyrt att inte amma o det är en mammas plikt osv men ja känner så länge jag är lycklig o mår bra o bebis får mat i magen så är jag nöjd

    O nu menar ja inte att dom som ammar tycker det är fel med flaska så snälla missförstå inte mitt inlägg nu


    Missförstår inte. Det är synd att det är sån amningshets och flaskmotstånd från vissa. Huvudsaken barnet och mamman mår bra så spelar det roll om det är via bröstmjölk eller ersättning näringen kommer. Jag har flaskmatat mitt första barn och det funkade bra, sen har jag ammat men helt problemfritt har det inte varit (mjölkstockning och böld) även om jag tyckt det varit smidigt.
  • Elins mamma 2010

    Tack tjejer! Jag använder amningsnapp nu och tycker det känns bättre även om det fortfarande gör ont. Använder purelan också. Men en fråga om det här med att lufta. Räcker det med att gå utan bh eller måste man vara topless..? Känner ju inte direkt för det just nu.... ;)

  • Loncelot
    Elins mamma 2010 skrev 2015-02-21 15:35:41 följande:

    Tack tjejer! Jag använder amningsnapp nu och tycker det känns bättre även om det fortfarande gör ont. Använder purelan också. Men en fråga om det här med att lufta. Räcker det med att gå utan bh eller måste man vara topless..? Känner ju inte direkt för det just nu.... ;)


    Kör utan bh, bra början
  • Åsisen

    Hej,

    Vad roligt att läsa att så många fått bebisar i feb....

    Jag hakar på här, min bebis kom den 15e :)

  • Loncelot
    Stora My skrev 2015-02-21 14:39:43 följande:

    Missförstår inte. Det är synd att det är sån amningshets och flaskmotstånd från vissa. Huvudsaken barnet och mamman mår bra så spelar det roll om det är via bröstmjölk eller ersättning näringen kommer. Jag har flaskmatat mitt första barn och det funkade bra, sen har jag ammat men helt problemfritt har det inte varit (mjölkstockning och böld) även om jag tyckt det varit smidigt.


    Klart att det smidigast att slänga fram tutten hade ja helst velat men känns bra med flaskan.
  • Stora My
    Åsisen skrev 2015-02-21 15:47:33 följande:

    Hej,

    Vad roligt att läsa att så många fått bebisar i feb....

    Jag hakar på här, min bebis kom den 15e :)


    Välkommen och grattis till bebisen! Första barnet? Flicka eller pojke?
  • örnen
    Elins mamma 2010 skrev 2015-02-21 10:30:55 följande:

    Hoppar över hit nu jag också.

    Här är det inget vidare. Har jätteont när jag går pga snittet. Känner mig ledsen över hela tillvaron (baby blues antar jag) och har fått såriga bröstvårtor av amningen. Lillan vill ligga vid bröstet hela nätterna och eftersom varje tag hon tar gör jätteont så blir det inte så mycket sömn. I natt fick hon ersättning på sked och då sov hon i flera timmar. Tack och lov.

    Mår dåligt över att jag inte känner lycka. Har fått en jättefin bebis. Längtat så länge efter ett andra barn men känner bara att allt är jobbigt och påfrestande. Har så dåligt samvete över det.


    Åh, det kunde varit jag som skrivit (gjorde nog det tidigare i tråden) första veckan. Grät mycket, särskilt när jag blev själv samtidigt som man är överlycklig. Fl gjorde så jävla ont så glad över att den var över men ont där det var sytt, ont av amningen (fick inget bra grepp) trött, kallsvettas & massa hormoner.

    Nu är lillan två veckor och det känns bättre. Fick veta att jag inte hade tillräckligt med mjölk så alla tårar över amningen hade inte ens hjälpt. Men nu fpr hon ers + att jag ammar ibland. Jag pratade mycket med min man och min syster och hur viktigt det är att må bra. Jag vet att jag skrek: jag orkar inte! Jag har ont i brösten, underlivet, huvudet (spände mig varje amning) efter bara några dagar & då har jag ju ändå längtat och kämpat för att få denna bebis. För mig hjälpte tårarna och skriva av sig, fick pep härinne. Som sagt, mår mycket bättre nu, är glad att ha lämnat den veckan bakom mig.. Kämpa på & skriv här, vi finns för dig.
  • örnen
    Mammaslillaflisa skrev 2015-02-21 17:50:46 följande:

    Nu är jag också här! {#emotions_dlg.flower}


    Välkommen! Hur går det?
  • örnen

    I kväll blev jag helt plötsligt vrålförkyld. Jättekonstigt! Från inget till halsont & rinnande snuva.. Det enda jag gjorde var att va ute på en promenad på 20 min men hade tjock jacka, mössa och vantar, är ju plusgrader.

    Iallafall så sög jag på en bafucin nu och såg att det va en 3:A på janusinfo, alltså inte ok när man ammar, spottade ut den. Va tror ni.. Ingen fara om jag skulle amma i natt eller? Åt väl kanske halva..

    Otrivin behöver jag och där var det 1 & 2 beroende på ämne men det är bägge ämnens i men 1 & 2 är ju ok.

Svar på tråden Vi som fick barn i feb -15