• Haskel

Borde det vara tillåtet att bada topless på badhus?

Med inspiration av annan aktuell tråd.
    De flesta badhus tillåter INTE toplessbad för kvinnor. 
    Vad anser du, borde det vara tillåtet?
    Varför/varför inte? (Berätta gärna om du kvinna/man som svarar)
    Är det främst kvinnor eller män, som störs/anses störas, av toplessbad?
    Man hör vissa kvinnor beklaga sig över att det inte är tillåtet, men jag hör få män som anser att det skulle störa.

Vilka störs?

• Svar på tråden Borde det vara tillåtet att bada topless på badhus?
  • Anonym (solklart)

Utomhus: Okej då.
    Inomhus. Fy fan nej tack.Jag är man och jag vill inte se en massa tuttar överallt. Räcker med min tjejs.

• Anonym (T)

Jag är kvinna. Tycker absolut det skulle vara tillåtet. Själv är jag blyg och skulle inte vilja visa så mycket men jag skulle inte ha problem om någon annan kvinna gör det.

• Anonym (Anti)

Nej! Tillräckligt illa med medelålders drulfeta tanter på badstranden som visar upp tuttar som hänger till knäna.

• Kensy
    Anonym (T) skrev 2015-02-12 20:08:27 följande:
    Jag är kvinna. Tycker absolut det skulle vara tillåtet. Själv är jag blyg och skulle inte vilja visa så mycket men jag skulle inte ha problem om någon annan kvinna gör det.
  • Anonym (-)

Förutsatt att män och även kvinnor kan hantera det så, dvs, inga sexuella kommentarer, inte stirra så det blir besvärande, inget taffsande osv.
    Så tills alla kan hantera det så kanske man inte ska ha topless för kvinnor, Sanningen är ju att kvinnliga bröst har blivit sexualiserat istället för som mansbröst bli en del av kroppen.

Alla män verkar dock klara av att hantera flängande manboobs så jag förstår inte varför viss blir så till sig av kvinnobröst.

• Tecum

Helt okej för mig, jag störs inte. Även om det vore tillåtet skulle väldigt få vara topless.

De som störs är moraltanter av bägge kön. Fast frågan har diskuterats många gånger på nätet och det verkar som att kvinnor är mest störda av (andras) bara bröst.

• Haskel
    Anonym (-) skrev 2015-02-12 20:10:42 följande:

Förutsatt att män och även kvinnor kan hantera det så, dvs, inga sexuella kommentarer, inte stirra så det blir besvärande, inget taffsande osv.
    Så tills alla kan hantera det så kanske man inte ska ha topless för kvinnor, Sanningen är ju att kvinnliga bröst har blivit sexualiserat istället för som mansbröst bli en del av kroppen.

Alla män verkar dock klara av att hantera flängande manboobs så jag förstår inte varför viss blir så till sig av kvinnobröst.

Här håller jag inte riktigt med dig.
    Toplessbad förekommer på en del badstränder fortfarande. Jag har inte sett några olämpliga beteenden från män. Visst är bröst sexualiserade, men enligt mig beror det främst på att de nästan alltid är täckta. NÄR, del väl visas brukar de inte väcka så stor uppmärksamhet.
    Enligt mina erfarenheter brukar varken män, eller kvinnor bli så till sig när väl ett par bröst visas.

Tanken verkar större än verkligheten.
  • AnooYoo
    Haskel skrev 2015-02-12 20:02:46 följande:

Med inspiration av annan aktuell tråd.

De flesta badhus tillåter INTE toplessbad för kvinnor. 

Vad anser du, borde det vara tillåtet?

Varför/varför inte? (Berätta gärna om du kvinna/man som svarar)

Är det främst kvinnor eller män, som störs/anses störas, av toplessbad?

Man hör vissa kvinnor beklaga sig över att det inte är tillåtet, men jag hör få män som anser att det skulle störa.

Ja, det borde vara valfritt för alla eller inte för någon.

Vilka störs?

• AnooYoo

[quote=74847273][quote-nick]AnooYoo skrev 2015-02-12 20:23:53 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag skulle bara skriva ja, det borde vara tillåtet för alla eller inte för någon.

• Giovanna
    Anonym (solklart) skrev 2015-02-12 20:07:22 följande:

Utomhus: Okej då.
    Inomhus. Fy fan nej tack.Jag är man och jag vill inte se en massa tuttar överallt. Räcker med min tjejs.

Varför är det okej utomhus men inte inomhus?

Jag tycker att det bör vara tillåtet både inne och ute.
Svar på tråden Borde det vara tillåtet att bada topless på badhus?